חוב של חצי מיליארד: חברת החשמל תחל בניתוקים לרשות הפלשתינית

במשך שנתיים לא שילמה הרשות ברמאללה עבור החשמל שמספקת ישראל, ולכן, יחלו ניתוקים זמניים של ארבע שעות בכל פעם. בכירים יצאו למדינות זרות בניסיון לגייס את הכסף

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/21 22:27 כא בחשון התשפב

חוב של חצי מיליארד: חברת החשמל תחל בניתוקים לרשות הפלשתינית
רמאללה, ארכיון, צילום: shutterstock

חברת החשמל בישראל מספקת שירותים לרשות הפלשתינית, אשר נשענת על מקורות אנרגיה נוספים גם בעקיפין באמצעות מזרח ירושלים, שם קונים את החשמל מישראל ומעבירים לרשות. אולם, חברת החשמל תתחיל בניתוקים יזומים באזורים שונים ברשות, עקב חוב עתק שלא שולם, כך עולה מפרסום במהדורת חדשות הערב של תאגיד השידור הציבורי, כאן 11. 

עוד עולה מהדיווח, כי החוב הצטבר לחצי מיליארד שקלים והגיע למימדים כאלו עקב שנתיים שבהן הרשות לא שילמה עבור החשמל. החברה הודיעה כי עקב החוב, ועד שישולם, החל מעוד שבוע, יחלו ניתוקים זמניים של ארבע שעות בכל פעם, בעיקר באזור רמאללה ובית לחם. יחד עם זאת, ברשות מבקשים לא לנתק את החשמל באזורים בהם יש בתי חולים או מתקנים הכרחיים כאלו ואחרים. 

מתוך ניסיון להימנע ממשבר, בכירים ערביים יצאו לארצות זרות כדי לגייס את סכום הנדרש לתשלום, בהם גם ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד אשתייה שמנסה להשיג תרומות מאירופה. המצב הכלכלי בקרב שלטונו של אבו מאזן לא שפיר, וברשות טוענים כי בהמשך לא יוכלו לשלם משכורות לעובדים. 

רק לפני חודשיים, בקיץ, פרצו מהומות בטולכרם בעקבות ניתוקי חשמל – כך שלמהלך יש גם פוטנציאל לייצר תסיסה בשטח. לפני כארבע שנים החוב עמד על שני מיליארד שקלים. בישראל ויתרו על רבע מהסכום, חלק נוסף שולם ועל היתר עשו להם פריסה לשנתיים.