הקורונה עדיין כאן רק במקומות פתוחים: בוטלו הגבלות על התקהלות

ראש הממשלה ושר הבריאות החליטו לבטל את המגבלה על התקהלות בשטחים פתוחים. המשמעות: אירועים ללא הגבלת תפוסה, בכפוף להצגת תו ירוק

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 27/10/21 21:34 כא בחשון התשפב

רק במקומות פתוחים: בוטלו הגבלות על התקהלות
התקהלות, אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום שבו נרשמו בישראל פחות מ-800 חולי קורונה חדשים, מביאה הממשלה בשורה חדשה באשר להגבלות שהוטלו בעבר על מנת לצמצם את היקף התחלואה בעת התפרצות הגל הרביעי של וריאנט הדלתא. ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיכמו הערב (ד') על ביטול מגבלת ההתקהלות במקומות פתוחים. 

כזכור, על פי ההנחיה, אירועים במקומות פתוחים יוגבלו ל-5,000 משתתפים, ועל פי ההחלטה החדשה, התקהלות במקומות פתוחים תותר בהמשך ללא הגבלת תפוסה, בכפוף להצגת תו ירוק.

ההחלטה תובא לאישור ועדת השרים להתמודדות עם נגיף קורונה (קבינט הקורונה) במשאל טלפוני, ולאחר מכן תכנס לתוקף כבר מיום שישי הקרוב, 29 באוקטובר 2021. כזכור, בחודש אוגוסט האחרון, עפ העלייה בתחלואה, החליט קבינט הקורונה על הרחבת מתווה התו הירוק לכל ענפי המשק למעט קניונים בהם הוחל תו סגול. בנוסף, השרים אישרו מגבלות התקהלות באירועים המוניים ושימוש נרחב בבדיקות מתוך ניסיון למנוע סגר נוסף.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, הכריע אמש (ג') את גורל החיסון לילדים בגילאי 5-11 של חברת פייזר וקבע ברוב של 17 מתוך 18 חברי הוועדה המייעצת כי אכן כדאי ובטוח לחסן ילדים נגד נגיף הקורונה. 

הדיון, שהתקיים באופן פתוח לציבור והועבר בשידור חי, הציג את תוצאות הניסוי הקליני שבוצע ונקבע כי היתרונות שבו עולים על החסרונות והסיכונים.  החיסונים יעילים בשיעור של 91% על ילדים בני 5-11, והמינון שניתן לילדים היה שליש מהמנה הניתנת למבוגרים. במסגרת המחקר, שנערך בקרב 2,258 ילדים בני 5 עד 11. הם קיבלו שתי זריקות בהפרש של שלושה שבועות. כדי למנוע בלבול, מכסה הבקבוקון בחיסון הילדים יהיה בצבע כתום ולא סגול כפי שהיה בחיסון למבוגרים.