דם רע: בישיבות מחרימים את התרמות הדם של מד"א

במד"א שינו את הטפסים ומעתה בטפסי ההתרמה נכתב: "הורה 1 והורה 2" | במספר ישיבות גבוהות הודיעו כי הם מחרימים את הארגון ולא יתרמו דם: "אין ללכת ולחתום על הטופס הזה עד שהוא יחזור לנורמליות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/10/21 17:09 כ בחשון התשפב

דם רע: בישיבות מחרימים את התרמות הדם של מד"א
התרמת דם, צילום: דוברות מד"א

נתק חריג בין ישיבות גבוהות במגזר הדתי לאומי לבין מגן דוד אדום: בעקבות שינוי הנוסח בטפסים המוגשים לתורמי הדם בישיבות קוראים שלא לתרום דם דרך הארגון. הצעד מצטרף לשינוי שהוביל שר הבריאות ניצן הורביץ שמאפשר להומואים לתרום דם ללא עיכובים ושאלות מיותרות.

השינוי שהגיע החודש למסמכי ההתרמה הוא שבמקום לרשום את פרטי האב ופרטי האם נכתב: הורה 1 והורה 2. בין הישיבות המחרימות: הר המור וישיבת מצפה רמון. יש לציין כי לישיבות רבות מגיעה ניידת מד"א מדי שלושה חודשים ובחורים רבים נענים לקריאה לבוא ולתרום דם.

בהודעה שהופצה לתלמידי הישיבה באחת הישיבות ופורסמה על ידי דביר עמר נכתב: "בטופסי השאלון הרפואי של מד"א במקום 'שם האב' ו'שם האם' מופיע 'הורה 1' ו'הורה 2'. בהוראת מרן ראש הישיבה שליט"א, כל התרמות הדם של הישיבה מבוטלות ואין לאף בחור ואברך אפילו באופן פרטי ללכת ולחתום על הטופס הזה עד שהוא יחזור לנורמליות".

כזכור, לפני כחודשיים  שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע כי האיסור על תרומות דם של הומואים יישאר במתכונת מצומצמת ויכול על קיום יחסי מין בסיכון גבוה, עם שותף/ה חדש/ה או שותפים מרובים בלבד. על ההחלטה אמר שר הבריאות: "אין הבדל בין דם לדם. האיסור על הומואים לתרום דם היה שריד של סטריאוטיפ ששייך להיסטוריה. שנים מנסים בישראל לתקן את האפליה הזו ללא הצלחה, והיום סוף סוף, התקדמנו". לדברי שר הבריאות, "אחרי מהפכת הפונדקאות, תוכנית הסיוע לקהילה הטרנסית, והתקציב התקדימי לקהילה הגאה, עשינו עוד צעד הסטורי למען השיוויון ללהט"ב בישראל, וזו גאווה גדולה".


(הורוביץ תורם דם).