מתקפת סייבר באיראן: תחנות הדלק קרסו

כלי תקשורת במדינה האיסלאמית מדווחים על תקלות בתחנות הדלק, שיבושים נרשמו גם בשלטים האלקטרוניים אשר הציגו את המילים,  "ח'אמנאי, איפה הדלק שלנו?" גנרל צבאי מאשים את ישראל

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/10/21 14:51 כ בחשון התשפב

מתקפת סייבר באיראן: תחנות הדלק קרסו
תחנת כוח בדרום איראן, ארכיון , צילום: shutterstock

כלי תקשורת ברפובליקה האיסלאמית של איראן מדווחים היום (ג') על תקלות ושיבושים בתחנות הדלק ועולה החשד כי מדובר במתקפות סייבר. התזמון מעורר תהיות שכן מדובר ביום השנה למהומות הדלק של שנת 2019. 

ההפרעות בשאיבה התקינה גרמו לתורים ארוכים של רכבים ברחבי המדינה, מראות שמזכירים את התורים הארוכים שנרשמו בלבנון מוכת העוני, שם המצב הכלכלי וצניחת המטבע הביאה לקריסת הממשלה, בנוסף לפיצוץ בביירות בקיץ של שנה שעברה שרק החמיר את המצב. 

כמו כן, מעבר למתקפה על תחנות הדלק, נפרצו גם שלטי רחוב אלקטרוניים והציגו הודעות בגנות המנהיג העליון הרוחני של המדינה, עלי חוסייני ח'אמנאי, "ח'אמנאי, איפה הדלק שלנו?". 

רק אתמול דווח כי מטוסי חיל האוויר ספגו אש מסוללות נ"מ מתוצרת איראנית בשעה שהתקיפו יעדים בסוריה, באירוע לא היו נפגעים וצה"ל השמיד את הסוללות בתגובה. האם יתכן שיש קשר בין הדברים? ראש מערך ההגנה של איראן, הגנרל גולמרזה ג'לילי, האשים את ישראל בתקיפה ואמר כי "הציונים הם שעומדים מאחורי השיבושים הקשים במערך חלוקת הדלק", כך על פי דיווח של ישראל היום. 

ערוץ הטלוויזיה הממלכתי באיראן דיווח כי: "השיבושים בשעות האחרונות במערכות התדלוק בתחנות נגרמו על ידי מתקפת סייבר, מומחים טכניים פועלים לתיקון הבעיה ובקרוב התדלוק יחזור לשגרה".