"בריה" | אחרי בנט, גם סמוטריץ טעה בשם של חלל צה"ל

יו"ר סיעת הציונות הדתית עלה לדוכן הכנסת כדי לתקוף את מדיניות הממשלה ולא זכר את שמו של לוחם מג"ב שנהרג מירי אקדח בגבול רצועת עזה. הוא פנה לעזרת הקהל ומיד לאחר מכן תיקן, ""סליחה, בראל חדריה שמואלי הי"ד"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 25/10/21 18:35 יט בחשון התשפב

"בריה" | אחרי בנט, גם סמוטריץ טעה בשם של חלל צה"ל
סמוטריץ', צילום: ערוץ הכנסת צילומסך

חודשיים חלפו מאז נפצע אנושות לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי מירי אקדח על גדר המערכת במהלך מהומות ברצועת עזה. מאוחר יותר הוא מת מפצעיו, לא לפני שראש הממשלה נפתלי בנט קרא לו בטעות "יוסי", במהלך שיחת טלפון עם האב מוכה היגון.  נראה שכל זה לא עזר לחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', כדי לזכור את שמו של חלל צה"ל שנפל בקרב. 

במהלך הצבעת אי אמון שנערכה היום (ב') בכנסת, עלה יו"ר סיעת הציונות הדתית לדוכן במליאה ותקף את מדיניות הממשלה ואת מתווה הכשרות של השר לשירותי דת מתן כהנא בפרט. 

"התנועה האיסלאמית תומכת הטרור ששוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, זה שהמנהיג שלה סירב לענות לשאלה פשוטה, האם בריה", גמגם סמוטריץ' ופנה לעזרה מהקהל, "סליחה, בראל חדריה שמואלי הי"ד הוא לוחם צה"ל שנהרג בידי טרוריסט שפל או שהוא איש צבא כיבוש שנהרג בידי לוחם חופש לגיטימי"? 

כזכור, במהלך אשפוזו של לוחם מג"ב, בשעה שנלחמו על חייו בבית החולים סורוקה, שוחח ראש הממשלה עם אביו והתבלבל בשמו של החייל. בשיחה תקף האב יוסי את בנט ומדיניות צה"ל מול חמאס. "כן לירות, לא לירות, לירות ככה, לקבל פקודה ממשמר הגבול. אתם לא יודעים לקבל החלטות? אתה מפחד? תתעורר. ממי אתה מפחד? מעבאס. תתעורר. אתה פחדן, אתה וכל הממשלה שלך פחדנים, תעשו משהו. תעיפו אותם מהשטח לקילומטר לא להתקדם, מה זה? איפה אתם חיים? אין לכם ילדים? יש לי ילד אחד. מה יש לך לענות לי אדוני".

בנט ענה ואמר: "אני רוצה לדעת כרגע איפה יוסי מאושפז". האב תיקן את בנט "בראל, תבוא, נראה אותך. אנחנו לא אנשי פוגרומים כמו שעושים על החיילים שלנו. תבוא תהיה גבר".