בנט על חוסר התגובה הישראלי: "נפעל בזמן ובתנאים שמתאימים לנו"

ראש הממשלה קיים הערכת מצב באוגדת עזה בעקבות ירי הרקטה מרצועת עזה אתמול, "מבחינתנו הכתובת בעזה היא חמאס. לא סוררים ולא אף אחד אחר, אלא חמאס", אמר | שר הביטחון: "קבענו אחרי מבצע שומר החומות שמה שהיה הוא לא מה שיהיה וכך גם ננהג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/21 15:17 ט באלול התשפא

בנט על חוסר התגובה הישראלי: "נפעל בזמן ובתנאים שמתאימים לנו"
בנט באוגדת עזה, צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ, קיימו היום (ג') הערכת מצב באוגדת עזה, בהשתתפות ראש המטה הכללי רב-אלוף אביב כוכבי, ראש המטה לביטחון לאומי, ד"ר איל חולתא, מפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו וקצינים ובכירים נוספים. 

במהלך הביקור סיירו בחמ"ל הרב ממדי ובסיום ביקרו בסוללת כיפת ברזל וקיימו שיח מג"דים. בנט וגנץ שמע מלוחמי סוללת כיפת ברז אודות פעילותם המבצעית. ראש הממשלה הודה לחיילים על פעילותם החשובה למען ביטחון אזרחי ישראל, בשגרה ובחירום, וציין כי מדינת ישראל, ובתוך כך צה"ל, ערוכים לכל תרחיש.

"מטרת הביקור כאן הייתה לראות שצה"ל, פיקוד הדרום ואוגדת עזה נערכים - והם אכן ערוכים כראוי", אמר ראש הממשלה. "המשימה שלנו היא לתת ביטחון ארוך טווח לתושבי הדרום ולתושבי עוטף עזה. אנחנו נפעל בזמן, במקום ובתנאים שמתאימים לנו, ולא לאף אחד אחר". על התגובה של הגיעה לירי הרקטה מרצועת עזה אתמול, אמר: "מבחינתנו הכתובת בעזה היא חמאס. לא סוררים ולא אף אחד אחר, אלא חמאס".

שר הביטחון גנץ אמר בסיום, כי תגובה לירי הרקטה תהיה בהתאם לצורך הביטחוני של ישראל: "אנחנו קבענו אחרי מבצע שומר החומות שמה שהיה הוא לא מה שיהיה וכך גם ננהג. אנחנו נשמור לעצמנו את זכות הפעולה בעוצמה, במקום ובזמן שנבחר ונעשה את זה כמו שצריך. אין לנו אינטרסים בעזה מלבד שקט ביטחוני והשבת הבנים הביתה".

"איננו אויבים של תושבי רצועת עזה, מי שבעצם הוא האויב בפועל של תושבי רצועת עזה זה חמאס שלוקח אותם כבני ערובה. אנחנו נשמח להקל ככל שאפשר, ביוזמת הכסף הקטארי וביוזמות אחרות, ובלבד שנדע שהכסף יגיע למקומות הנכונים. ישראל נחושה להגן על עצמה והיא תדע לעשות את זה". 

גנץ ובנט

גנץ ובנטצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מוקדם יותר, בעקבות חוסר התגובה לירי הרקטה, ראש עיריית שדרות אלון דוידי תקף בחריפות את בנט. דוידי היה מקורב לבנט ואף שובץ במקום השלישי בבחירות לכנסת, אבל אז חזר במפתיע לכהן כראש העיר שדרות. 

דוידי שיתף בפייסבוק ציטוט של בנט בו אמר: "לא נסבול אלימות וטפטופים, תושבי העוטף אינם סוג ב'". דוידי כתב לצד הציטוט: "ראש הממשלה הבטחת! תקיים!".