סמוטריץ' ושקד בקרב ציוצים: "מי אתם ימניים שעוד קונים את הדו-פרצופיות שלה"

יו"ר הציונות הדתית יצא נגד התנהלות שרת הפנים: "מתחזקת את הממשלה הזו", שהשיבה: "כמה שקרים תמשיך להפיץ" | סמוטריץ' תקף בשנית: "אם הימין חפץ חיים הוא צריך להוקיע את שקד ושותפיה ולהבהיר להם שיש מעשים שאין עליהם מחילה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/21 08:55 יח בחשון התשפב

סמוטריץ' ושקד בקרב ציוצים: "מי אתם ימניים שעוד קונים את הדו-פרצופיות שלה"
שקד וסמוטריץ' בזמנים אחרים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כמו בימים שלפני הבחירות בהם ניסו פוליטיקאים ורבנים ללחוץ על דמויות כמו איילת שקד שלא להצטרף לממשלת בנט- לפיד, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', פתח אמש (ש') במתקפה נגד שרת הפנים והמהלכים האחרונים של הממשלה, בה טען כי השרה בסך הכל מנסה "לדאוג בציניות לעתיד הפוליטי שלה בימין". 

"מי אתם ימניים שעוד קונים את הדו-פרצופיות של שקד", פתח סמוטריץ'. "היא מתחזקת את הממשלה הזו, נכנעה בחוק האזרחות, נכנעה בחוק החשמל, נכנעה בהקמת עוד שלושה ישובים והמשך ההפקרות של הבדואים בנגב, נכנעה ושינתה את נוסחת מענקי האיזון כדי להעביר מיליארדים לתנועה האסלמית, ואתם קונים את ההצגות "הימניות" שלה?".

כעבור כשעה, הגיבה שקד בציוץ משלה וניסתה להפריך את דבריו של סמוטריץ': "כמה שקרים תמשיך להפיץ: מי שהפיל את חוק האזרחות זה אתה, מכרת את ספין 'ההגירה', חוק החשמל עובר במתווה מצומצם והדרישה לפתוח את מענקי האיזון הגיעה מראשי יו״ש כולל מאיש אמונך ישראל מלאכי שאמר לי: 'אני אסביר לכולם, זו הזדמנות היסטורית, בבקשה תעשי את זה'. במקום לצייץ עצמך לדעת, דבר איתו".

"שקד וחבריה הלכו לאיבוד עמוק עמוק בשמאל"

הבוקר, ענה שר התחבורה לשעבר לשרת הפנים, באריכות: "לאיילת היתה שיטה. למכור את המדינה לתומכי טרור אנטי ציוניים בתנועה האסלמית ואז, כדי לדאוג בציניות לעתיד הפוליטי שלה בימין, לזרוק עצם להתיישבות ולחשוב שאנחנו מספיק טפשים כדי לקנות את זה".

  • "ככה זה היה אחרי שמכרה את מפתחות זכות השיבה למנסור עבאס ואז ניהלה מו"מ דמה עם שמחה רוטמן כדי לשחק אותה שהיא מנסה לתקן. כמובן ברגע האחרון היא חזרה שוב לזרועותיו של עבאס כדי לשמור על שלמות הממשלה, ולעזאזל הרוב היהודי במדינה.
  • ככה זה בשבוע שבו היא נכנעת לרע"מ ומאשרת את "חוק החשמל" שיחבר עשרות אלפי בתים לא חוקיים של ערבים בנגב ובגליל לחשמל וייתן זריקת עידוד מטורפת להמשך ההשתלטות שלהם על עוד ועוד שטחים, ואז מוציאה ספין שהיא תפעל שהחוק יאפשר לחבר גם את ההתיישבות הצעירה לחשמל.
  • ככה זה בשבוע שבו היא נכנעת שוב לרע"מ ומאשרת הקמה של שלושה ישובים חדשים לבדואים בנגב, שיעבירו להם עוד למעלה מעשרת אלפים דונם! בלי שום הסדרה שתוודא שתושבי הפזורה יכנסו לישובים האלה, ואז, "בתזמון מקרי", מאשרים פתאום את כינוס מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון כדי לאשר בניה בהתיישבות, תוך יצירת תקדים ראשוני ומסוכן לפיו בכל פעם שמאשרים בניה ליהודים ביהודה ושומרון צריך במקביל לאשר גם בניה לערבים שמתכננת הרשות הפלשתינית כדי לקבוע עובדות מסוכנות בשטח.
  • ככה זה בשבוע שבו היא נכנעת שוב לעבאס ומשנה את נוסחאות מענקי האיזון כדי לקחת תקציב מהישובים היהודים ולהעביר מיליארדים לרשויות הערביות, ומשם לארגונים של התנועה האסלמית ולטרור, ואז מספרת שהשינוי יצ'פר בכמה גרושים גם רשויות ביהודה ושומרון וחושבת שבזה היא משתיקה את הביקורת ומלבינה את מכירת המדינה לתנועת אחות של חמאס".

"על זה נאמר 'לא תביא אתנן זונה ומחיר כלב בית השם אלוקיך'. כשאדם עושה דבר רע וחושב שהוא מלבין אותו באמצעות שימוש במה שהוא הרוויח ממנו לדברים טובים אומרים לו - לא, תודה".

סמוטריץ' כתב כי מה ששקד לא מבינה זה שבמעשיה היא רק מוסיפה חטא על פשע, ומעליבה את ההתיישבות, המתיישבים, והאינטיליגנציה של כולם. "הניסיון לייצר סימטריה מעוותת בין הבניה הבלתי חוקית של הערבים בכל רחבי הארץ להתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון משקפת אבדן עשתונות ערכי ובלבול עמוק בין טוב לרע ובין אור לחושך. הסימטריה הזו מתנכרת לערכי הציוניות הבסיסיים ביותר, עושה עוול גדול להתיישבות ולמתיישבים, וממחישה עד כמה שקד וחבריה הלכו לאיבוד עמוק עמוק בשמאל - תפיסתית ומנטאלית".


(בניה בלתי חוקית ברשות הפלשתינית, רגבים)

לטענת יו"ר הציונות הדתית, התקווה ששקד מנסה למכור היא, שהיא תפיל את הממשלה אחרי תקופת בנט ותמנע מלפיד להפוך לראש ממשלה. "ככה היא קונה לעצמה עוד שנה וחצי של אחיזת החבל בשתי קצותיו. להמשיך ליהנות ממנעמי השלטון של הממשלה האנטי ציונית הזו אבל לשמור לעצמה נתיב מילוט לעתיד פוליטי ביום שאחרי".

"אלא שגם זו אחיזת עיניים", קבע. "אם שקד תפרוש בעוד כשנה וחצי לפיד ושותפיו יכניסו במקומה בלי למצמץ את הרשימה המשותפת. שקד פתחה להם את הדלת לרווחה והפכה הישענות על תומכי טרור אנטי ציוניים לדבר נורמלי ומקובל בשמאל. אם לשקד מותר לשבת עם עבאס, ללפיד ומרצ מותר לשבת עם המשותפת. וזה הפשע הגדול ביותר שחבריה והיא גרמו בהקמת הממשלה הזו ובמחירים הבלתי נסבלים שהם משלמים עליה לתנועה האסלמית. פשע שעלול להביא חלילה לסופה של המדינה היהודית".

לסיום קבע סמוטריץ': "אם הימין חפץ חיים הוא צריך להוקיע את שקד ושותפיה ולהבהיר להם ודרכם לכל מי שיבוא אחריהם שיש מעשים שאין עליהם מחילה".