המאבק הבינלאומי ביוניליבר: מדינה נוספת שוקלת להחרים החברה

ראש מועצת שומרון נפגש עם מושל טנסי, וביקש: "הפעל את חוק החרם. הפסק את ההשקעות המדינה בחברת יוניליוור ובן אנד גריס העולמית". בהנחיית המושל התקיימה בו ביום ישיבת עבודה בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/21 16:52 טו בחשון התשפב

המאבק הבינלאומי ביוניליבר: מדינה נוספת שוקלת להחרים החברה
ראש מועצת שומרון מעניק למושל מדינת טנס יין מיקב הר ברכה, צילום: דוברות שומרון

לאחר של ימים של מרתון עם 20 פגישות בקונגרס ובסנאט, ולאחר שהצליח לגבש קבוצה של חברי סנאט וקונגרס שיילחמו נגד נסיונות ממשל ביידן "לרסן את הבנייה בהתנחלויות", הגיע ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן למדינת טנסי, לאחר שהוזמן לפגישה רשמית ע"י המושל ביל לי. דגן נפגש עם לי והעניק לו יין מהר ברכה שבשומרון וחנוכייה מוזהבת עם הקדשה. 

דגן סיפר למושל על ההחלטה של בן אנד ג'ריס העולמית ויוניליוור להחרים את יו"ש, ואמר: "לצערנו הארגון האנטישמי bds ממשיך להרים ראש בכל העולם ומבקש לפגוע במדינת ישראל בכלל ובמפעל ההתיישבות ביו"ש בפרט, אולם בידיכם הכלים לעמוד איתן יחד איתנו ולסייע להלחם בדבר הלא מוסרי הזה".

עוד הוסיף דגן: "אם בעבר המאבק נגד ישראל נעשה עי טנקים וטילים היום לאחר שתודה לאל הם הבינו שצה"ל הוא הצבא החזק במזרח התיכון ולא ניתן להשמיד את המדינה בעזרת נשק הם מנסים להשמיד את מדינת ישראל בעזרת המלחמה החדשה: מלחמת ההשמצות הדה לגיטימציה המלחמה הכלכלית וה bds".

דגן סיפר למושל על אלפי המתנדבים מרחבי ארצות הברית בהובלת תושב מדינת טנסי טומי וולר, שהתלווה לביקור, המסייעים לחקלאי יהודה ושומרון בבציר הכרמים.   

דגן ביקש ממושל טנסי להחיל את חוק החרם על יוניליוור ובן אנד ג'ריס העולמית ולמשוך את השקעות הפנסיה הממשלתיות וההשקעות הפיננסיות של מדינת טנסי בחברות יוניליוור ובן אנד גריס העולמית. בכך התייחס לחוק החרם שעבר ב35 מדינות בארצות הברית ומטרתו בין השאר הגנה על מדינת ישראל מפני חרמות. ולמעשה אינו מאפשר להשקיע ולקיים קשרים כלכליים עם ארגונים, חברות או גופים. 

"הפעלת חוק החרם במקרה הזה" אמר דגן למושל, "הינה חיונית להגנה על מדינת ישראל מפני התקפות הולכות וגוברות של ארגוני החרם האנטישמים וחיוני לא פחות לארה"ב, שכן ארהב וישראל עומדות מול אותם אויבים ומול אותם אתגרים". 

מושל טנסי ביל לי התרשם מהדברים והנחה את הצוות שלו לבחון את הבקשה משפטית. כבר במהלך היום התקיימה פגישה מקצועית של הצוות המקצועי של המושל בראשותו של ראש הסגל יחד עם הצוות המקצועי של ראש מועצת שומרון בנושא על מנת לבחון את האפשרות. "אנחנו עומדים לצד תושבי השומרון, ואנחנו נמשיך בכך".  

נזכיר כי בחודש יולי האחרון הודיע ברוס בלייקמן חבר מועצת העיר המפסד לדגן כי בכוונת העיר להחיל את חוק החרם על יוניליוור ובן אנד גריס העולמית, וזו הודיעה על ניתוק הקשרים העסקיים של העיר עם החברות בעקבות החלטותיהן להחרים את יהודה ושומרון. המפסטד היא אחת מ-5 הערים העשירות בארה"ב והיא עיר תאומה של השומרון.  משמעות ההחלטה היא שכל חוזה וכל התקשרות בין החברות הללו לבין העיר המפסטד יתבטל וייבחן מחדש.