הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד גל הירש בגין עבירות מס במיליונים

תא"ל במיל' הירש ושלושת שותפיו עסקו בייעוץ ביטחוני ותיווך בעסקאות למכירת ציוד צבאי מול משרד ההגנה בגיאורגיה. את הרווחים שנאמדים במיליוני שקלים הם שלשלו לכיסם האישי ולא דיווחו על כך

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/10/21 14:38 טו בחשון התשפב

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד גל הירש בגין עבירות מס במיליונים
גל הירש, נאשם בעבירות מס, צילום: פלאש 90

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (ה') כתב אישום נגד תת אלוף במיל' גל הירש, עודד שכנאי ומיכאל בנימיני בגין עבירות מס, כל נאשם על פי חלקו. כן הוגש כתב אישום נפרד נגד יניב אדם בגין עבירות מס במסגרת הסדר טיעון. 

על פי כתב האישום, בין השנים 2009-2007 פעלו שכנאי, הירש, בנימיני ואדם כשותפים במתן שירות למשרד ההגנה בגיאורגיה ובמקומות אחרים במסגרת מערך חברות שבשליטתם, כל אחד לפי חלקו. בין היתר פעלו הנאשמים במסגרת החברות דיפנסיב שילד ישראל בע"מ שהוקמה בישראל; חברות שהוקמו בגיאורגיה וחברות שהוקמו באיי הבתולה הבריטיים. פעילות זו הוסדרה באמצעות שורה של הסכמים שנחתמו בין היתר על ידי החברות הנזכרות מעלה לבין לקוחות השותפות.

בתקופה זו עסקו הארבעה מול משרד ההגנה בגיאורגיה בייעוץ בטחוני, אימון צבאי ותיווך בעסקאות למכירת ציוד צבאי. שכנאי והירש ניהלו במשותף את הפעילות בגיאורגיה, בכלל זה ניהולה המקצועי, תכנונה והוצאתה לפועל וכן היו אחראים על הקשר מול משרד ההגנה הגיאורגי והגורמים המקומיים. בנימיני פעל בגיאורגיה לקידום הפעילות המקצועית והאינטרסים של השותפות. אדם היה אחראי, בין היתר, על פיקוח מקצועי, חניכה וליווי של התוכניות שהופעלו במסגרת הפעילות.

על פי כתב האישום, מפעילותה העסקית של השותפות נצמחו לנאשמים הכנסות המצטברות להיקפים שלמיליוני שקלים, שזרמו לחשבונות החברות הנזכרות מעלה. את הרווחים חילקו ביניהם הנאשמים בהעברות אל חשבונותיהם האישיים וחשבונות חברות זרות נוספות אשר בשליטתם, בבנקים זרים. כמו כן הנאשמים העבירו כספים בין חשבונותיהם האישיים וחשבונות החברות שבשליטתם לבין עצמם.

מערך מורכב ומסועף זה של החברות המתואר בכתב האישום, וכן ההסכמים וחשבונות הבנק הרבים בהם נעשה שימוש, נועד, בין היתר, לסייע לנאשמים לקבל את הכספים, לחלקם תוך הסוואת היותם נהנים בהם ולסייע להם להעלים את הכנסותיהם.

כך, על פי כתב האישום, בשנים 2009-2007 עודד שכנאי לא דיווח בדוחותיו על הכנסה אישית בסך שלא פחת מכ-19.5 מיליון שקלים. בשנת 2008 גל הירש לא דווח בדוחותיו האישיים על הכנסה אישית בסך שלא פחת מכ-6.1 מיליון שקלים, ובשנים 2009-2008 מיכאל בנימיני לא דיווח על הכנסה אישית בסך שלא פחת מכ-13.4 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום בהסדר שהוגש נגד יניב אדם, בשנים 2009-2007 אדם לא דיווח על הכנסה בסך של כ-3.6 מיליון שקלים שנצמחה לחברה באמצעותה פעל בחו"ל, וזאת ללא הצדק סביר.

במסגרת ההסדר עם אדם הוסכם כי אדם יודה בעבירה של מסירת דוח וידיעות לא נכונות ללא הצדק סביר, והצדדים יעתרו לעונש מוסכם של 6 חודשי עבודות שירות וקנס של 100,000 שקלים, זאת לאחר הסדרת חוב המס מול רשות המיסים.

כזכור, בנוסף לחשד לעבירות מס, החקירה בתיק כללה בראשיתה גם חשדות בגין תשלום שוחד לעובד ציבור זר – חשדות שלא התגבשה בעניינם תשתית ראייתית עוד בשלב החקירה.

התיק נחקר על ידי צוות משותף של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרת ישראל ושל פקיד שומה חקירות תל-אביב ברשות המיסים, ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון. התיק מטופל על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן