המשטרה: גל הירש ביצע עבירות מס במיליוני שקלים

נמצאה תשתית ראייתית שהירש ביצע עבירות מס במיליוני שקלים בפרשת גיאורגיה. אולם לא הוזכר חשד לשוחד נגדו. בליכוד אומרים: "שבוע אחרי שגל הירש מצטרף לליכוד, המשטרה ממליצה להעמיד אותו לדין. זה בטח מקרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/19 11:16 ד באב התשעט

המשטרה: גל הירש ביצע עבירות מס במיליוני שקלים
יו"ר מפלגת מגן גל הירש, צילום: פלאש 90

משטרת ישראל קבעה היום (ב') כי נמצאה תשתית ראייתית שתא"ל במיל' גל הירש (הליכוד) ביצע עבירות מס במיליוני שקלים בפרשת גיאורגיה. במסגרת הפרשה, שהתפוצצה לפני ארבע שנים, נחקרו הירש וארבעה עובדים נוספים ב"דיפנסיב שילד" בחשד ששילמו שוחד לגורמים בגיאורגיה על מנת לזכות במכרז. בהודעה לא הוזכר חשד לשוחד נגד הירש.

כזכור, גל הירש התפקד באחרונה לליכוד בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו. הירש, שהתמודד בבחירות האחרונות תחת מפלגת "מגן" שהקים וזכה לקולות מעטים, מסר: "אני מאמין בימין ביטחוני, חברתי וליברלי, ותנועת הליכוד היא כזו". לדבריו, "זו עת לחיבור ואיחוד בכלל וחיבור כל קול בימין בפרט, ועל כן אני נרתם למשימה".

בליכוד מיהרו להגיב לפרסומי המשטרה היום ואמרו: "שבוע אחרי שגל הירש מצטרף לליכוד, המשטרה ממליצה להעמיד אותו לדין. זה בטח מקרי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו

עיתוי מקרי? | ראש הממשלה בנימין נתניהוצילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם

לפי החשד שנבדק בעבר, גורמים בחברת האחזקות של גל הירש וחברות הקשורות עמה זכו במרמה בהסכמים לביצוע פרויקטים בהיקפים כספיים נרחבים בגיאורגיה בתמורה לשוחד ששילמו לעובד ציבור במדינה. עוד עלה חשד כי באחד מהפרויקטים קיבלו המעורבים במרמה תשלום בהיקף גדול מכפי התשלום שהיו זכאים לו.

בפרשה גוייס עד מדינה ונאספו מאות מסמכים המפלילים את הירש ועוד שבעה חשודים. גורמי החקירה הדפו את הטענות על התארכות החקירה והאשימו בכך את התנהלותו של הירש: "הטענה על סיכול תפקיד המפכ"ל התבררה כטענה מופרכת".

כבר בתחילת החקירה הצליחה המשטרה לגייס עד מדינה שהיה מעורב בפרשה, והוא סיפר לחוקרי המשטרה על החשד לעבירות שוחד בגיאורגיה בין השנים 2007 ל-2009. בסופו של דבר, למרות עד המדינה שגויס וחיקורי הדין שבוצעו בגיאורגיה, לא הצליחו במשטרה לבסס את החשד הזה. מממצאי החקירה עולה כי הירש ושאר החשודים הקימו חברות בפנמה, והקימו חשבונות בנק בשוויץ אשר לא דווחו לרשויות המס בישראל. לאותן חשבונות כך על פי החשד הוזרמו עשרות מיליוני שקלים ואלה לא דווחו לרשויות המס בישראל.

במשטרה התקשו לקדם את החקירה, בין היתר בגלל התנהלותו של הירש, שלדברי גורמים במשטרה "משך את החקירה עוד ועוד בתרגילים שונים". באחד המקרים, עורכי דין של החברות נסע לשווייץ, אסף מסמכים שיכלו לקדם את החקירה מהבנקים, ולאחר מכן נטען כי הם חוסים תחת הגנת עורך דין לקוח.

הירש עצמו אמר בתחילת השנה כי התנהל נגדו קמפיין מתוזמר. "משפחות שכולות הוכוונו נגדי. פתאום צצו לתדהמתי אנשים חסרי עמוד שדרה, שאמרו: 'הוא לא ראוי'". בפרקליטות הדפו את האשמותיו: "החקירה, המתמקדת ב'פרשת גיאורגיה' עודנה מתנהלת, ובמסגרתה נאלצה המדינה לפנות לעזרה משפטית ממספר מדינות, הליך מסורבל שבאופן טבעי נמשך זמן רב", אמרו אז בתגובה לדבריו בריאיון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן