איילת שקד על שירלי פינטו: "שמחה שהיא מחקה את הציוץ"

שרת הפנים מגיבה לראשונה לשאר חבריה לממשלה, שניצלו את יום הזיכרון ליצחק רבין כדי להשתלח בימין וכותבת: "התכווצתי. התיוג של ציבור מצביעים גדול, כמתנגדי ומתנקשי הדמוקרטיה, הוא עוול נוראי שנעשה לאנשים אידאולוגיים נחושים וערכיים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/10/21 11:05 יג בחשון התשפב

איילת שקד על שירלי פינטו: "שמחה שהיא מחקה את הציוץ"
שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל מעורר לא פעם מתחים ישנים בין ימין לשמאל, והתבטאויות שנויות במחלוקת שגוררת דיונים נוספים. כך למשל, בטקס הזיכרון שנערך בכנסת אתמול (ב'), אמר ראש הממשלה החליפי לפיד כי: "צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר יושבים היום בכנסת".

שרת הפנים איילת שקד, לא נותרה אדישה לדברים ובפוסט שהעלתה לחשבון הפייסבוק שלה הסבירה מדוע היא מגיבה רק עכשיו. "כמה מילים על אתמול, מודה שהייתי צריכה כמה נשימות, מה גם שלא רציתי להוסיף להתגוששות המיותרת ביום שמזכיר לנו כמה חשוב שנדע לנהל את המחלוקות - גם הקשות ביותר - בדרכים דמוקרטיות", היא כתבה. 

"לשמע הנאומים אתמול, פשוט התכווצתי. התיוג של ציבור מצביעים גדול, כמתנגדי ומתנקשי הדמוקרטיה, הוא עוול נוראי שנעשה לאנשים אידאולוגיים נחושים וערכיים, שנאלצים בכל שנה ביום הזה לספוג קיתונות של רפש והטחת עלבונות, גם בנציגיהם. תיוג שכזה מדיר מהמשחק הדמוקרטי חצי מהעם - זו לא שמירה על הדמוקרטיה אלא ביזוי שלה. אין פה ״טובים״ מול ״רעים״. יש פה עם אחד ואנשים צריכים לכבד אחד את שני". 

על חברתה למפלגה שירלי פינטו, שהעלתה ציוץ נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אותו מיהרה למחוק אחר כך, אמרה שקד בדיפלומטיות: "הציוץ של חברתי ח״כ שירלי פינטו שהובן כאילו לנתניהו ישנה אחריות למעשה הנתעב של הרוצח המנוול לא נוסח נכון, ואני שמחה שהיא מחקה את הציוץ". 

לסיכום קבעה שקד כי "ההסתה הפרועה משולחת כל רסן שמשתוללת בינינו בתקופה האחרונה חייבת להיפסק. אני מוכנה לקבל ויכוח פוליטי אבל הוויכוח הזה חצה את הקווים האדומים מזמן".

כזכןר, אתמול הגדיר מחדש שר הבריאות ניצן הורוביץ מעל בימת הכנסת מהי מורשת רבין. "לדבר דוגרי ולומר את האמת. הקיצוניים ממשיכים להוציא גזענות אלימות אכזריות וטרור. וכן, נערי הזוועות שבשטחים מכים פלשתינים, עוקרים עצים ותוקפים חיילי צה"ל והם ממשיכי דרכו של הרוצח". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן