הציוץ שלא היה הציוץ של חברת הכנסת פינטו שעורר סערה ונמחק, הועתק מצייצן אחר בטוויטר

חברת הכנסת מטעם ימינה מחקה את הציוץ בו יצאה נגד ראש הממשלה לשעבר, וכעת מתברר, 20 דקות קודם לכן הציוץ עלה, מילה במילה, בחשבון אחר דווקא. שרת הפנים שקד: "שמחה שמחקה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/10/21 12:41 יג בחשון התשפב

הציוץ של חברת הכנסת פינטו שעורר סערה ונמחק, הועתק מצייצן אחר בטוויטר
שירלי פינטו במליאה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

תעלומת הציוץ הנמחק: חברת הכנסת מטעם ימינה יצאה אמש (ג')נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ביום הזיכרון לזכר ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל, כאשר העלתה ציוץ לחשבון הטוויטר שלה, אותו מחקה מאוחר יותר, בו כתבה כי "לפעמים נדמה שהוא אף פעם לא עזב את המרפסת ההיא. מסית היה ומסית יישאר". 

אלא, שהבוקר (ג') עולים פרטים נוספים באשר לאותה אמירה. משתמש אנונימי בטוויטר, one of us, העלה תיעוד מהרשת החברתית, בו נראה כי הוא צייץ את אותו התוכן בדיוק, עם המילים המדויקות, 20 דקות לפני שעלה בחשבון הטוויטר של חברת הכנסת פינטו. 

"לא יודע מי יועצי התקשורת שלך או כותבי הסושייל", הוא כתב, "אבל לגנוב ציוץ שלי עשרים דקות אחרי שכתבתי אותו, זה לא נחמד". שרת הפנים איילת שקד הגיבה על תוכן דבריה של חברתה למפלגה אמש וכתבה: "הציוץ של חברתי ח״כ שירלי פינטו שהובן כאילו לנתניהו ישנה אחריות למעשה הנתעב של הרוצח המנוול לא נוסח נכון, ואני שמחה שהיא מחקה את הציוץ". 

כזכור, הציוץ עורר ביקורת קשה בימין, כאשר חבר הכנסת שמחה רוטמן מטעם סיעת הציונות הדתית צייץ בתגובה: "אין אמצע. מי שהולך עם השמאל עובר טיפולי המרה מזורזים". 

פינטו כאמור מחקה את הציוץ, ומיהרה לאחר מכן לפרסם מסר מרגיע יותר. "הוצאתם את הדברים מפרופורציות, בסוף זה יום חשוב שנוגע בפצעים העמוקים בחברה הישראלית. רצח לא עניין של ימין ושמאל", היא כתבה אבל לא חזרה בה מדבריה. "נתניהו כבר חודשים רבים מסית נגד רה"מ, נגד שרת הפנים והממשלה. לנתניהו אין בעיה לחבק בביתו את איציק זרקא שעומד מול הבית של רה״מ בנט וקורא לו "בוגד" ועוד להטיף על הסתה".

לפני כמה שבועות, בראיון לחדשות כיפה, הצהירה פינטו כי הייתה שמחה לו הליכוד, אשר נתניהו עומד בראשה, הייתה מצטרפת לממשלה. "בסוף, היא מהווה את המפלגה הגדולה ביותר מבחינת מנדטים. תפיסות העולם שלנו חופפות ברוב מוחלט של הפעמים, אז מדוע לא? הרי כמו שאמרתי, רע"מ היא לא באמת 'בעיה' עבור הליכוד, אז הם בהחלט יכולים להצטרף וליצור ממשלה רחבה המייצגת את רוב העם". 

מלשכתה של חברת הכנסת פינטו לא התקבלה תגובה בנושא. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן