הוארך מעצרם של שלושת החשודים בחשד לחטיפה ורצח לפני 30 שנה

הוארך בשמונה ימים נוספים מעצרם של שלושת החשודים שנעצרו במסגרת חקירת תיקי רצח והיעדרות שאירעו לפני למעלה משלושה עשורים בירושלים. סנגור אחד מהחשודים, מסר לאחר הדיונים: "שמועות תמיד היו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/21 19:10 יא בחשון התשפב

הוארך מעצרם של שלושת החשודים בחשד לחטיפה ורצח לפני 30 שנה
אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהמשך למעצרם הבוקר, לבקשת צוות החקירה של היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, בשעות אחר הצהריים (א') הוארך בבית המשפט מעצרם של שלושת החשודים שנעצרו לפנות בוקר במסגרת חקירת תיקי רצח והיעדרות שארעו בשנים 1990 ו-1986, בשמונה ימים נוספים.

לאחר מעצרם לפנות בוקר של שני הגברים והאישה בשנות ה-60 לחייהם תושבי העיר ירושלים, הם הועברו לחקירה בחשד לעבירות חטיפה, רצח וקשירת קשר לביצוע עבירה, ובשעות הצהריים הובאו בפני בבית המשפט, שם כאמור הוארך מעצרם לטובת המשך החקירה. רוב הפרטים אסורים בפרסום אך ניתן לומר כי העצורים קשורים לאליעזר ברלנד ולקהילת "שובו בנים"

עו"ד רועי אטיאס, סנגור אחד מהחשודים, מסר לאחר הדיונים: "שמועות תמיד היו, נגבו מהעדים אימרות לפני 30 שנה - שלא גילו מעורבות חשודים, והיום על יסוד אותם 'אומרים' מתקיים החשד, זה לא שיש סוג של תיעוד, מקור פורנזי, DNA או כל דבר אחר שמאפיין בדרך כלל פתיחת ופענוח תיק אחרי עשרות שנים".

(מתוך הסרט "רב הנסתר", המעצרים בקהילת "שובו בנים", כאן חדשות)

"ביתרו את גופתו, וטמנו את חלקיה ביער אשתאול"

העצורים חשודים בהיעדרות הנער בן ה-17 ניסים שיטרית ורצח אבי אדרי בשנת 1990.  שיטרית התגורר בירושלים בשכונת סנהדריה, וטרם היעלמותו נחטף מישיבתו באשדוד, והוכה נמרצות בידי משמרת הצניעות שאיימו עליו כי מוטב לו שלא יצא עם בנות שחשוד כי הכיר באזור מגוריו בירושלים. לאחר חצי שנה ברחוב "מעגלי הרים לוין" בשכונתו בסנהדריה הכיר ניסים יחד עם חבריו את מייק, שהיה מתעסק עם סמים, ובעברו עבד במספנה באילת.

לאחר הכרותם ניסים התרועע עם מייק כשבוע, ובתאריך 23 בינואר 1986 נעלמו עקבותיו לאחר שניפגש עמו במרכז העיר ירושלים, ונסע איתו ברכבו. שיטרית מוגדר נעדר עד היום ללא קצה חוט בפרשה. חלק מהחוקרים מקשרים בין שני המקרים המתוארים בשחזור, ומשערים שמייק היה שליח של משמרת הצניעות, וכנראה הוחלט לפגוע בניסים עד כדי פגיעה בחייו והעלמת גופתו.

במשטרה תחילה הפרידו בין מקרה האלימות שעבר ניסים כחצי שנה לפני היעדרותו והתרכזו במייק שלפי כך שאמר שעבד במספנה באילת הגיעו לאיש בשם מייק ריינולס, שהיה מעורב בעסקי סמים, ונמלט להולנד במהלך שנת 1986. לימים בשנת 2019, הופק בערוץ כאן 11 סרט תיעודי "רב הנסתר" הנוגע באנשי ישיבת שובו בנים בהנהגת הרב אליעזר ברלנד, ואחד מחסידיו שהיה מאנשי משמרת הצניעות השייכת לשובו בנים, סיפר את האמת על הפרשה והודה, אנשי משמרת הצניעות בראשותו של צביקה צוקר חותנו של הרב ברלנד, רצחו את ניסים שיטרית, ביתרו את גופתו, וטמנו את חלקיה ביער אשתאול. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן