"הצמיד אותי אליו" | עדות נוספת נגד שמעון פרס

פקידה בכירה לשעבר טוענת כי הוטרדה מינית על ידי ראש הממשלה לשעבר והנשיא התשיעי. המתלוננת העידה: "גם אני הוטרדתי על ידי פרס. עד היום אני סוחבת את זה איתי ואני אישה חזקה". | קולט אביטל: "האמנתי לחזון שלו והערכתי אותו - אז ידעתי לעשות הפרדות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/10/21 20:51 י בחשון התשפב

"הצמיד אותי אליו"  | עדות נוספת נגד שמעון פרס
שמעון פרס ז"ל, צילום: lior Mizrahi Flash90

קולט אביטל, מי שכיהנה כחברת כנסת ועוד לפני כן שירתה שנים ארוכת במשרד החוץ, חשפה לפני כשבוע וחצי בריאיון ב"הארץ", כי הוטרדה מינית על ידי ראש הממשלה לשעבר והנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס, אשר ניסה לנשק אותה בניגוד לרצונה. הערב (ש') עדות חמורה נוספת נחשפה נגד פרס. 

"גם אני הוטרדתי על ידי פרס. עד היום אני סוחבת את זה איתי ואני אישה חזקה", העידה המתלוננת. "הוא הצמיד אותי אליו והכניס את היד מתחת לחולצה. אמרתי לו: 'רגע, רגע' והוא הדביק אותי לקיר. דחפתי אותו וברחתי. יש לי זיכרון נוראי ממנו", העידה בעזרת העיתונאית רינה מצליח שהציגה את הדברים הקשים בתכנית "פגוש את העיתונות".

אביטל הגיעה בעצמה לאולפן והגיבה הערב על העדות הנוספת: "מצער, אבל כנראה שהיו מקרים כאלה. "אני לא מנסה להצדיק אף אחד, וגם בי זה השאיר זיכרונות מאוד קשים, אבל אנחנו מדברים על תקופה שבה גברים חשבו שמותר להם. לא אומרת שזו הייתה נורמה, אבל זו הייתה דרך".

עוד סיפרה כי באותה תקופה היו הטרדות נוספות והדגישה: "זה ברור לחלוטין, אבל זה לא המחיר היחיד ששילמנו כנשים". על השאלה אם לדעתה היותה רווקה הפך אותה ל"טרף קל", ענתה: "יכול להיות, אני לא יודעת - לא הייתי בראשם. אבל אין לי צל של ספק שחלקם ניסו גם עם נשים אחרות".

קולט סיפרה כי כלל לא תכננה לחשוף את הסיפור, אבל מכיוון שנשאלה - לא יכולה היתה להכחיש: "אני חושבת שכמישהי שנלחמה כל השנים נגד הטרדות מיניות, לא הייתי נותנת דוגמה נכונה אם הייתי משקרת. לכן חשבתי שנשים צעירות היום יכולות לדעת שלא חייבים להיות קורבן ולא חייבים לסחוב את זה כל השנים".

לקראת סיום דבריה אמרה אביטל, כי היא איננה מתכחשת לעובדה שאנחנו חייבים את הביטחון לפרס. "אני האמנתי באמת לחזון שלו, לאופטימיות שלו והערכתי אותו. אז ידעתי לעשות הפרדות".