חיילים הוקפצו לטיפול בפשיעה לאומנית, והותקפו על ידי אזרח יהודי

בסמוך ליישוב עדי עד שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין, תקף אזרח יהודי שני חיילי צה"ל באורח קל, והם פונו לקבלת טיפול רפואי בנקודה.  המקרה הועבר להמשך טיפול משטרתי

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/21 22:57 ז בחשון התשפב

חיילים הוקפצו לטיפול בפשיעה לאומנית, והותקפו על ידי אזרח יהודי
אילוסטרציה, צילום: Wisam Hashlamoun/FLASH90

דובר צה"ל מעדכן כי קצין וחייל נפצעו הערב (ד׳) באורח קל כתוצאה מגז פלפל שהותז לעברם על ידי אזרח ישראלי יהודי סמוך ליישוב עדי עד שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין". השניים קיבלו טיפול רפואי בנקודה. 

התקרית אירעה לאחר שנציגי מנהלת התיאום והקישור (מת"ק) רמאללה וביניהם הקצין והחייל, הוקפצו למקום בעקבות דיווח על פשיעה לאומנית במרחב, נמסר, המקרה הועבר להמשך טיפול משטרת ישראל.

"בחסות העלמת העין הממשלתית הטרור המתנחלי ממשיך להרים ראש", כך נמסר בתגובה מתנועת שלום עכשיו, "כששותקים על אלימות כלפי פלשתינים ופעילי שמאל, מתעוררים עם תקיפות חיילים. ממשלת ישראל חייבת לשים סוף לאלימות המתנחלים שהפכה כבר לעניין שבשגרה ולפעול למיצוי הדין עם הפורעים". 

הרמטכ״ל, רב- אלוף אביב כוכבי, אמר הלילה כי הוא מגנה בכל תוקף את אירועי העבריינות והאלימות החוזרים נגד חיילי צה״ל וכוחות הביטחון על ידי אזרחים ישראלים באזור יהודה ושומרון. "עבריינות כנגד חיילי צה״ל מצד אזרחים היא בלתי נסבלת ומחייבת מיצוי דין מהיר ומחמיר. אני מגבה את פעולתם החשובה של החיילים לשמירה על הביטחון".

כזכור, בתחילת השבוע לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל פעלו אמש לפינוי אוהל בשטח צבאי סגור בסמוך ליצהר. במהלך הפעילות התפתחו התפרעויות במקום, כתוצאה מהן לוחם מג''ב נפצע באורח קל, כך נמסר בהודעת המשטרה. 

צבע על הג

צבע על הג'יפצילום: דוברות המשטרה

כפי שעולה מהדיווח, בסיום הפעילות, ובעוד הכוחות יוצאים מהשטח, מספר מתפרעים זרקו סלעים ובקבוקי צבע לעבר הכוחות. בנוסף, אבן הושלכה לעבר ניידת מג"ב, מה שגרם לניפוץ החלון. כתוצאה מהרסיסים, לוחם מג"ב נפצע באורח קל מהזכוכיות ופונה לרופא הצבאי לצורך קבלת טיפול רפואי. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן