לקראת בניה: קרקעות הופקעו בגבעת המטוס | מוסי רז: "מדובר באירוע חמור"

בזמן שלפיד מדבר על זכויות הפלשתינים בוושינגטון, בירושלים אישרה היום ועדת התכנון את העבודות להקמת יחידות דיור ומבני ציבור בגבעת המטוס | מוסי רז לחדשות כיפה: "טעות שתפגע באזרחי ישראל, אך מדובר בממשלת ימין"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/10/21 13:39 ז בחשון התשפב

לקראת בניה: קרקעות הופקעו בגבעת המטוס  | מוסי רז: "מדובר באירוע חמור"
גבעת המטוס, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בדרך לבניה בירושלים. החלטה חשובה התקבלה היום בוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים. שטח של כ-150 אלף מ"ר הופקע לצורך סלילת כבישים, בניית מבני ציבור ופיתוח שטחים לצורך בניית יחידות דיור בגבעת המטוס. שטח שמוגדר כמעבר לקו הירוק ושנוי במחלוקת בין השמאל לימין. במהלך השנים לחץ בין לאומי הופעל נגד בניה במקום.

ההחלטה שהתקבלה היום

ההחלטה שהתקבלה היום.                                                                                                                     צילום: כיפה.

בשיחה עם חדשות כיפה תקף ח"כ מוסי רז את ההחלטה: "מדובר בהתנהלות לא נכונה ואני חושב שהוועדה המחוזית לא תאשר אותה. מדובר באירוע חמור אבל בכל זאת, מדובר בממשלת ימין ואני לוקח את זה בחשבון.

תתנגדו למהלך?
"אנחנו מתכוונים להתנגד בכל אמצעי שעומד לרשותנו", אמר רז וצינן את השמחה בימין: "אני מאמין שהוועדה המחוזית לא תאשר את הבניה. אם היא תאשר זאת תהיה טעות שתפגע באזרחי ישראל. אבל אני לא מדבר באיומים, אנשים לא הפנימו שהממשלה הזאת תישאר לארבע שנים. אני לא אעזוב את הקואליציה ולא תהיה עוד בניה". 

חבר מועצת העיר ירושלים, יהונתן יוסף מסיעת מאוחדים ברך על ההחלטה: "צעד גדול לקראת בניית שכונת גבעת המטוס. כחבר ועדת תכנון ובנייה אני מברך על כך שהבוקר, התיק הראשון שנדון בוועדת תכנון ובנייה בראשותו של הרב אליעזר ראוכברגר היה הפקעות בשכונת גבעת המטוס  לצורך ביצוע כבישים, מבני ציבור, ופיתוח שטחים פתוחים לצורך קידום תוכנית מגורים בגבעת המטוס".

כזכור, ברשות מקרקעי ישראל פרסמו לפני כשנה את מכרז הבנייה בשכונת גבעת המטוס בירושלים, שתכלול 1,257 יחידות דיור בעשרה מתחמים, וכן 38 יחידות דיור ציבורי ומתחמי מסחר. המכרז בגבעת המטוס נדחה פעמים רבות, ובמקור אמור היה לכלול 2,600 יחידות דיור, כפי שאושר בשנת 2014 בוועדה המחוזית. אך הקפאות חוזרות ונשנות בשל לחצים פוליטיים ובינלאומיים שונים, והמכרז המקורי לא אושר.


(נתניהו בגבעת המטוס).