בכירי הרבנים בקריאה משותפת: לבנות בגבעת המטוס

בכירי הרבנים בציונות הדתית מזרמים שונים, וכן רבני העיר ירושלים, חתמו על מכתב לראש הממשלה, הקורא להתחיל בהקדם בנייה בגבעת המטוס: "מימוש התכנית יעצור את הסכנה של פגיעה באחדותה של ירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/19 09:41 כו בכסלו התשפ

בכירי הרבנים בקריאה משותפת: לבנות בגבעת המטוס
גבעת המטוס, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מתאחדים בקריאה משותפת. שורת רבנים, מהבכירים בציונות הדתית, ובראשם הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב שלמה אבינר, הרב יעקב מדן, הרב שמואל אליהו והרב צפניה דרורי, וכן שורה של רבני שכונות ורבנים בירושלים, ובראשם רב העיר, הרב אריה שטרן, חתמו על מכתב משותף, הקורא לראש הממשלה נתניהו לאפשר באופן מיידי את הבנייה בשכונת גבעת המטוס בעיר.

על פי המכתב, "שכונת גבעת המטוס היא שכונה אסטרטגית למניעת חלוקתה של ירושלים, ולמניעת סיכון תושבי השכונות גילה, הר חומה ותלפיות, מרצף טריטוריאלי מהעיר בית לחם ועד השכונות בית צפאפא ושראפת, בואכה שכונת מלחה".

מכתב הרבנים לנתניהו

מכתב הרבנים לנתניהוצילום: ללא

הרבנים קוראים לראש הממשלה "לאשר מיידית את תכנית 14295 בגבעת המטוס. התכנית ל-2610 יחידות דיור אושרה על ידי ועדות התכנון לפני למעלה מחמש שנים, וביכולתה למנוע את הרצף הנ"ל, ואת הסכנה שלו לחלוקת העיר וסיכון תושבי השכונות גילה, הר חומה, תלפיות ואף מלחה".

עוד טוענים הרבנים במכתבם כי "על פי בדיקה מעמיקה של גורמים משפטיים, תכנוניים ופוליטיים אין שום מניעה לאפשר לחברת "ערים" שאחראית על קידום התכנית מטעמו של משרד השיגון, להתחיל בביצוע עבודות התשתית בגבעת המטוס. להבנתנו, ביצוע ומימוש התכנית יעצור בוודאות את הסכנה של פגיעה באחדותה ושלמותה של ירושלים".