יום טוב כלפון חושף: גידול של כ-55% במספר העולים מצרפת

לרגל יום העלייה התקיים בכנסת כנס בנושא "קליטת עולי צרפת - הפיכת המשבר להזדמנות", ביוזמת חבר הכנסת מימינה ובמעמד שרת העלייה והקליטה | "מתכוון לפעול יחד עם הממשלה לקידום העלייה והקליטה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/21 19:39 ו בחשון התשפב

יום טוב כלפון חושף: גידול של כ-55% במספר העולים מצרפת
כלפון, צילום: דוברות ח"כ כלפון

בכנסת ציינו היום (ג') את יום העלייה ואף קיימו כנס בנושא ״קליטת עולי צרפת - הפיכת המשבר להזדמנות״ ביוזמת חבר הכנסת מימינה, יום טוב כלפון, ובמעמד שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה.נבכנס השתתפו מזכ״ל הסוכנות היהודית, חברי כנסת מסיעות הקואליציה והאופוזיציה, נציגים מוניציפאליים מערים קולטות עלייה וראשי ארגוני עולים. 

השנה, למרות משבר הקורונה התבשרנו על גידול של כ-55% במספר העולים מצרפת, ועידן פוסט הקורונה צפוי להביא עמו גל נוסף של עלייה מצרפת וארצות המערב.   

במהלך הכנס התקבלה סקירה משרת העלייה והקליטה ונציגי הסוכנות היהודית על המגמות הקיימות והושמעו מהגורמים המקצועיים וראשי ארגוני העולים את המלצותיהם להיערכות נדרשת לקליטה הברוכה של העולים החדשים. ובכלל זה: הקצאת תקציבים ורפורמות נחוצות להסרת החסמים בקליטת העולים.   

כלפון: "שיבת ציון היא מהות הציונות. אני מתכוון לפעול יחד עם הממשלה לקידום העלייה והקליטה, עם שורת רפורמות והקצאת משאבים. בזכות העולים הוקמה מדינת ישראל ובזכות המשך הגעתם היא תמשיך לצמוח ולשגשג". 

שרת העלייה והקליטה אמרה כי בשלוש שנים האחרונות עלו 80,000 עולים. "זה מנוע הצמיחה, זה חיזוק לאומי אדיר. בתקופת שומר החומות אמרתי ״הם ירו טילים ואנחנו נביא עולים".

יו״ר שדולת ארץ ישראל, חברת הכנסת אורית סטרוק, אמרה: ״העלייה היא חובת של העולים, אבל הקליטה היא חובתנו שלנו. מדינת ישראל תיבחן בקליטת העלייה. אני יושבת ראש שגדולת ארץ ישראל, אני אומרת לך יום טוב, שהשדולה שלך לקליטת עלייה יותר חשובה משדולת ארץ ישראל. אם מדינת ישראל לא תדע לקלוט עולים אין לה זכות קיום. מדינת ישראל כמה כדי לקיים בעצמנו את קיבוץ הגלויות״.