"להנחיל את סיפור הקמתה של מדינת ישראל דרך העולים החדשים"

באירוע מרגש לכבוד יום העלייה שחל השבוע בפעם השנייה אמר ח"כ אברהם נגוסה כי "עלינו להנחיל לדורות הבאים את סיפור הקמתה ושיגשותה של מדינת ישראל בזכות העולים החדשים שהגיעו עליה מארבעה חבלי תבל"

חדשות כיפה גלעד כהן 19/10/18 10:44 י בחשון התשעט

"להנחיל את סיפור הקמתה של מדינת ישראל דרך העולים החדשים"
יעקב חגואל וח"כ אברהם נגוסה, צילום: הליכוד העולמי

אמש (ה') התקיים במלון ליאונרדו פלאזה בנתניה כנס עולים בסימן 70 שנה לישראל עם מאות משתתפים, במעמד: יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד), סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הליכוד העולמי יעקב חגואל, עולים ומשפחותיהם.

כזכור, בשנת 2016 נחקק חוק "יום העלייה" בכדי להכיר בחשיבותה של העלייה לארץ ישראל כבסיס לקיומה של מדינת ישראל להתפתחותה ולעיצובה כחברה רב-תרבותית ולציון מועד הכניסה לארץ ישראל. את המקור לעלייה לארץ נקרא השבת בבית הכנסת בפרשת לך-לך.

לרגל המאורע וציון היום המיוחד התקיים אמש כנס עולים לדורותיהם בסימן 70 שנה לישראל במעמד, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ אברהם נגוסה  (הליכוד), סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הליכוד העולמי יעקב חגואל, עולים ומשפחותיהם, בוגרי וחניכי בית"ר לדורותיהם ואישי ציבור נוספים. הערב יסתיים במופע מרגש בשם "מרגיש כי הוא עם" של להקת "אנסמבל".

יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) אמר כי ב-21 ביוני 2016, אושר חוק במדינת ישראל, חוק יום עלייה בכדי לציין בכל שנה בז' בחשוון  את תרומתה של העלייה ושל העולים לארץ ישראל. "יום זה מעלה על נס את העלייה לארץ ישראל, יום בו אנו מוקירים את בחשיבותה של עלייה לארץ כבסיס לקיומה של מדינת ישראל בהתפתחותה ולישומה של חברה רב תרבותית". 

עוד אמר "עלינו להנחיל לדורות הבאים את סיפור הקמתה,שיגשותה של מדינת ישראל בזכות העולים החדשים שהגיעו עליה בארבעה חבלי תבל. מהותה של מדינת ישראל הקשר בין העם היהודי לארצו והם החתן והכלה בחתונה זו ". 

סגן ומ"מ מקום יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל

סגן ומ"מ מקום יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואלצילום: הליכוד העולמי

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הליכוד העולמי יעקב חגואל אמר כי תופעת העלייה לארץ ישראל החלה לפני קרוב ל 4,000 שנה. ציווי אלוהי קורא לאבי האומה לעזוב את בית אביו, את עברו, את תרבותו ולצאת למסע ארוך, מסע שעדיין לא הגיע לקיצו. "מאברהם אבינו לשיבת ציון, ומהרצל לז'בוטינסקי – והנה, אנחנו כאן, כולנו היום. כל אחד ואחת מאיתנו מגשימים הלכה למעשה את חזונו של ראש בית"ר ! לאורך ההיסטוריה, לא קם עוד עם כזה בעולם שזוכר ומזכיר את שייכותו לארץ מכל קצוות תבל.  אנחנו נושאים את עינינו לציון – לירושלים, לשוב הביתה". 

עוד אמר חגואל כי ב- 1939 קרא ז'בוטינסקי בחכמתו להפוך את העלייה לארץ ישראל לספורט לאומי. כל אחת ואחד מאיתנו הוא אלוף בספורט הלאומי – הוא עלה לארץ. "עבודה רבה עוד לפנינו. להמשיך להעצים את חשיבות העלייה ארצה, להעצים ולהגביר את הפעילות במעוזים של בית"ר בתפוצות ובמקביל להקל כמה שאפשר על קליטתם של העולים החדשים כאן בארץ, להסיר את החסמים ולוודא שהמושג "הגענו הבית" יהיה ראוי. החסמים לעולים החדשים ובהמשך הפעילות בקרב יהדות התפוצות לתודעה שישראל היא הבית שלי, שלך, שלכם, של כולנו. יום עלייה שמח!"