זן חדש הגיע מאירופה ובמשרד הבריאות לא מודאגים: "לא כל וריאנט שנוצר בהכרח מסוכן"

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס לזן נוסף של הנגיף שהתגלה באירופה ואמר, " אנחנו נלמד אותו ונראה האם הוא מסכן אותנו או לא". על הירידה המעודדת בתחלואה, "אפשר לומר בוודאות שאנחנו ביציאה מהגל הזה. אני חושב שדי התרחקנו מהפתיחה המחודשת של בתי הספר"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/10/21 09:54 ו בחשון התשפב

זן חדש הגיע מאירופה ובמשרד הבריאות לא מודאגים: "לא כל וריאנט שנוצר בהכרח מסוכן"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

וריאנט הדלתא של הקורונה הפתיע את ישראל וגרם לעלייה קשה בתחלואה ובתמותה מנגיף הקורונה, זאת לאחר מבצע החיסון הרחב שהתחיל באמצע השנה שעבר. לאחר מנת חיסון נוספת לאוכלוסייה, עולה החשש מפני זן נוסף של הנגיף שהתגלה באירופה. 

בראיון שהעניק הבוקר (ג') מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM התייחס לאפשרות של הגעת הווריאנט החדש ואמר, "צריך ללמוד מה המשמעות הקלינית של כל וריאנט, כרגע אני לא יכול לומר הרבה, אנחנו נלמד אותו ונראה האם הוא מסכן אותנו או לא. לאורך הדרך היו הרבה ווריאנטים שחלקם התגלו משמעותיים כגון הדלתא ואחרים לא".

נחמן אש

נחמן אש צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אתמול אמר פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא כי לא צפויות הקלות נוספות והתו הירוק כאן כדי להישאר. על כך מוסיף אש כי "החשיבות הגדולה כפי שלמדנו, שווריאנט שמדביק בקצב יותר מהיר הוא יותר מסוכן כיוון שיכול להתפשט ולהשתלט במדינה ואת זה נצטרך ללמוד בימים הקרובים". 

טון מרגיע נשמע דווקא מכיוונה של ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, שהתייחסה לנושא בראיון שהעניקה לגל"צ ואמרה כי "לא כל וריאנט שנוצר בהכרח מסוכן. אנחנו צריכים לראות האם הוא מתפתח במדינה בה היה כבר גל של דלתא, או במדינה מחוסנת. אנחנו עוקבים אחרי כל הזנים".

באשר לירידה בנתוני התחלואה, אומר מי שהיה "אנחנו ממשיכים לראות את הירידה בנתונים, אחוז החיוביים עומד על כ-2 אחוז ומספר החולים הקשים יורד. אפשר לומר בוודאות שאנחנו ביציאה מהגל הזה. אני חושב שדי התרחקנו מהפתיחה המחודשת של בתי הספר, ואפשר לומר שאין עלייה משמעותית בתחלואה כתוצאה מכך. אפשר להיות קצת יותר רגועים", הוסיף. 

בתוך כך, למרות פיילוט הבידודים במוסדות החינוך, 85,867 תלמידים נעדרים ממוסדות הלימוד, כאשר 13,093 חולים פעילים ו-72,774 בבידוד. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן