איילת שקד על אלעזר שטרן: גם תלונה אנונימית צריכה להיבדק

שרת הפנים התייחסה לסערה שעוררו דבריו של שר המודיעין מיש עתיד ואמרה כי "כשחיילת תחת מפקד ולא רוצה להסתבך בוודאי שמכתב אנונימי זה לגיטימי", עוד סיפרה על לפיד כי הוא התקשר ואמר שעשה טעות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/10/21 15:39 ה בחשון התשפב

איילת שקד על אלעזר שטרן: גם תלונה אנונימית צריכה להיבדק
איילת שקד, צילום: ועידת הגולן- מקור ראשון

יממה לאחר ההתבטאות של שר המודיעין אלעזר שטרן על כך שגרס תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות, התייחסה שרת הפנים איילת שקד לאירוע ואמרה כי כאשר מגיעה למפקד בצבא תלונה אנונימית על הטרדה מינית, היא צריכה להיבדק. 

בוועידת הגולן של מקור ראשון שהתקיימה היום (ב'), אמרה השרה שקד כי היא "לא רוצה לשפוט אותו כשהוא נמצא בהליך בחירות לסוכנות היהודית". יחד עם זאת הוסיפה כי בהשוואה לתלונה האנונימית נגד המועמד לראשות השב"כ ר' שתלונה בצבא בהחלט צריכה להיבדק. "כשמדברים על הועדה למינוי בכירים, לא סתם הוחלט לא לעסוק במסמך שאגב גם נבדק בעבר. בצבא כשחיילת תחת מפקד ולא רוצה להסתבך בוודאי שמכתב אנונימי זה לגיטימי. בצבא כשמגיעה למפקד תלונה גם אם אנונימית – היא צריכה להיבדק". 

בסוף השבוע שעבר התייחסה שקד לאמירתו של שר בממשלה על כך שהיא מחבלת ביחסים עם איחוד האמירויות, ועל כך אמרה השרה כי שר החוץ יאיר לפיד התקשר ואמר כי עשה טעות. "מעריכים פוליטיקאים שאומרים את האמת ולא מסבנים אותם בהתחמקויות דיפלומטיות". 

בשבוע שעבר נפגשו שרי מרצ עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן ברמאללה, והביאו ממנה בקשה להיפגש עם איילת שקד. הפגישות, שנערכו בניגוד לעמדת הממשלה על קיום מגעים עם הפלשתינים, היו עלולות לאיים על שלומה של הקואליציה השברירית ממילא. על כך אמרה שרת הפנים כי מדובר באירוע "שולי וחסר משמעות אמיתית".