ליצמן חושף: זאת הסיבה שלא קיצרתי את תורנויות המתמחים

ברקע מחאת המתמחים שהחריפה בסוף השבוע עם הגשת אלפי מכתבי התפטרות, שר הבריאות לשעבר, ח"כ יעקב ליצמן מספר מי אשם בשעות הארוכות שלא קוצרו בתקופתו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/10/21 21:08 ג בחשון התשפב

ליצמן חושף: זאת הסיבה שלא קיצרתי את תורנויות המתמחים
נתניהו וליצמן בדיון בנושא הקורונה, ארכיון, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מחאת המתמחים הגיעה לשיאה כאשר בסוף השבוע הגיעו ראשי המאבק לכניסה למשרד הבריאות במטרה להגיש את מכתבי ההתפטרות שלהם לשר ניצן הורוביץ, שר הבריאות לשעבר ח״כ יעקב ליצמן מיהדות התורה) התייחס למשבר, תקף את השרים ומצא אשם במצב שהיה זהה בתקופתו.
 
ליצמן התייחס למאבק המתמחים לקיצור התורנויות מ 26 ל 18 שעות,  במכתב שפרסם הערב כתב ליצמן: "המאבק צודק וראוי ביותר. אין כל ספק כי עבודה רצופה של מעל 16 שעות פוגעת באיכות הטיפול הרפואי הניתן לחולים, ומדובר בסיכון ממשי כלפי המטופלים". 


 
על האשם במצב שנמשך שנים ארוכות כתב: "כסגן שר הבריאות ולאחר מכן כשר הבריאות הובלתי את מאבקם ונלחמתי בכל דרך כדי לקצר את זמני התורנויות ל16 שעות בלבד. לצערי ההסתדרות הרפואית דאז, התקפלה ולא הסכימה להמשך המאבק בנושא. יש לברך על החלטת ארגון ׳מרשם׳ מטעם המתמחים, להיאבק על הנושא החשוב והקריטי, שעיקרו הצלת חיים וייעול מערכת הבריאות. ברצוני לחזק את ידם של המתמחים ולשבח את פעילותם החשובה ומאבקם הראוי".


 
על הממשלה אמר ליצמן כי: "מצופה משרי הבריאות, הכלכלה והאוצר למתן יחס אחר ומכבד כלפי אלפי מתמחים העוסקים בעבודת קודש להצלת נפשות יום יום, שעה שעה, בתנאים בלתי נתפסים. המציאות בה אלפי מתמחים נדרשים להתפטר מתפקידם בשל חוסר היענות לדרישתם הצודקת והברורה, מעידה על כאוס וחוסר אחריות משוועת".


(המתמחים מגישים את מכתבי ההתפטרות).