יוסי דגן מאיים על בנט: "אם הבניה תוקפא הממשלה לא תתקיים"

ראש מועצת שומרון תוקף בחריפות את לחצי ממשל ארצות הברית להגבלות על הבניה בהתיישבות: "הקפאה היא אמירה ומעשה ברורים של פגיעה בהמשך ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, ומשמעותה אחת - סוף קיומה של הממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/10/21 08:57 א בחשון התשפב

יוסי דגן מאיים על בנט: "אם הבניה תוקפא הממשלה לא תתקיים"
בניה באפרת, ארכיון, צילום: Gershon Elinson/Flash90

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב הבוקר (ה') לדיווחים לפיהם ממשל ביידן העביר מסר לממשלת בנט בדרישה להפחית את הבניה ביהודה ושומרון. "הבניה בארץ ישראל וכמובן ביו"ש היא רק בידיים של ממשלת ישראל, ולא בידיים של אף ממשלה זרה. הקפאה או 'ריסון' של בניה יביאו לסיום כהונתה של הממשלה", איים דגן.

אמש פורסם ב"וואלה" כי בשבוע שעבר התקבל "מסר שקט" בלשכת ראש הממשלה מממשל ביידן, בו הופיעה בקשה לריסון בנייה חדשה בהתיישבות ביהודה ושומרון, כך אמרו בכירים ישראלים.

"הכדור תמיד היה בירושלים, אף פעם לא בוושינגטון", הדגיש דגן, "מי שמחליט הוא נפתלי בנט - ולא ג'ו ביידן. בדיוק כפי שאמרתי בממשלות הקודמות - אגיד זאת בצורה ברורה גם עכשיו: הכדור נמצא בירושלים, לא בוושינגטון ולא בשום מקום אחר. יש לראש הממשלה את הזכות וההזדמנות ההיסטורית לבנות את ארץ ישראל בכל מקום - ובוודאי בשומרון וביהודה, והעם מצפה ממנו לעשות את זה בלי לקבל הכתבות. האחריות לעשות ציונות היא עליו ועל הממשלה". 

"הציבור בישראל לא יקבל מושגים מכובסים כמו 'ריסון' - שהם בעצם הקפאה של הבניה ביהודה ושומרון. הקפאה היא אמירה ומעשה ברורים של פגיעה בהמשך ההתיישבות היהודית ביו"ש. הקפאת בניה, בכל נוסח או מונח, משמעותה אחת - סוף קיומה של הממשלה".

דגן קרא לראש הממשלה בנט ולשרי הממשלה, להבהיר באופן נחרץ כי יאושרו תוכניות הבניה להרחבת היישובים ואזורי התעשייה בצורה מלאה: "ההתיישבות בירושלים וביהודה ושומרון לא תהיה הבן החורג של אף ממשלה. כל ממשלה שתחזיר אותנו לימי ההקפאה - לא תהיה בעלת זכות קיום מוסרית, ערכית וגם פוליטית".

לסיום אמר: "כפי שידענו להיאבק בעבר וכפי שנאבקנו עד היום בכל הקפאה, כך נילחם בכל התוקף בכל צעד של פגיעה בהתפתחות ההתיישבות. אזרחי ישראל רוצים בהתפתחות יהודה ושומרון. יש לזה תמיכה ציבורית נרחבת בכל חלקי העם ואני קורא לראש הממשלה להורות בהקדם על כינוס הוועדה לתכנון, ולאשר את כל תוכניות הבניה הממתינות לאישור הוועדה. את כולן".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן