אחוז הזכאות לבגרות הגבוה ביותר: בני עקיבא בראש, ואיפה היישוב שלכם?

משרד החינוך פרסם את אחוזי הזכאות לבגרות, מהם עולה כי 11 מוסדות מובילים שייכים לרשת בני עקיבא. "נמשיך לחנך למצוינות בתחומי הקודש, המדעים ובעשייה חברתית". עוד נתון מרשים: המסיימים 5 יח"ל, ומי בראש?

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/21 16:21 ל בתשרי התשפב

אחוז הזכאות לבגרות הגבוה ביותר: בני עקיבא בראש, ואיפה היישוב שלכם?
אילוסטרציה, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

משרד החינוך פרסם היום (ד') את נתוני הזכאות לבגרות לשנת הלימודים תש"פ, מתוך כלל נתוני המצב החינוכי בישראל. אחד הנתונים המשמעותיים הוא התיכונים עם 100% זכאות לבגרות, מתוך 67 מוסדות שהגיעו להישג, 11 שייכים למרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא. כמו כן אולפנת בני עקיבא ראש צורים מתהדרת במעל 50% בגרות מצטיינת ובאחד המוסדות המובילים בארץ בתחום. עוד ראויים לציון ישיבות בני עקיבא גבעת שמואל וחדרה מהמוסדות המובילים בארץ בזכאות ברמה של 5 יח"ל במתמטיקה.

רשימת המוסדות המצטיינים של הרשת:

אולפנות בני עקיבא- ראש צורים, אורות מודיעין, ערד, נריה, אמנה, תל אביב, אבן שמואל ומרכז שפירא וכן ישיבות בני עקיבא כפר הרוא"ה, נר תמיד בחשמונאים ואדר"ת בבת ים.

מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא אלחנן גלט בירך על ההישג, "אני גאה במוסדות הרבים של הרשת שמובילים ומצטיינים בתחומים רבים. שמחתי מאוד לשמוע שגם בזכאות לבגרות מוסדותינו מוציאים את המיטב מהתלמידים. נמשיך לחנך למצוינות בתחומי הקודש, המדעים ובעשייה חברתית גם מעבר לציוני הבגרות". 

אפרת במקום הראשון 

עוד עולה מהנתונים, כי מועצה מקומית אפרת במקום הראשון הארצי בהשקעה בתלמידי חט"ב ובמקום השישי הארצי של זכאי הבגרות עם 98.2% ומהרשויות המובילות בהשקעה בתלמידי תיכון. בנוסף, במקום התשיעי הארצי בהשקעה בתלמידי תיכון. 

צילום: נתוני משרד החינוך

"עם התפרצות הקורונה שמנו לעצמנו מטרה לשמר ולהעצים את המנהלים וצוותי החינוך, הבנו שעל אף האתגרים אם נדע לעבוד יחד עם ההון האנושי נוכל להביא לרציפות חינוכית תיפקודית", אומר ראש המועצה עודד רביבי, "קיימנו איתם עשרות פגישות ושיחות למדנו מהם על הצרכים. יחד איתם ביקרנו תלמידים, בנינו מערכת משותפת שבאה לידי ביטוי בהצלחה שעולה עם נתוני הזכאות, שמלמדת על ההשקעה של הרשות ורשתות החינוך ומלמדת שוב את חשיבות הקשר הבין אישי ושמירה על הון אנושי איכותי. העובדה כי באפרת לא התחלפו מנהלי מוסדות חינוך על אף השחיקה בקורונה ונתוני הנשירה הקרובים ל0% הם הוכחה כי התברכנו באנשי חינוך מעולים וגם בתלמידים מעולים". 

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, בירך על התוצאות. "אנחנו גאים בבנותינו ובנינו על הישגיהם שהביאו את גוש עציון להיות אחת מחמש הרשויות המצטיינות בישראל, והמובילה יהודה ושומרון. כל הכבוד לאולפנת בני עקיבא ראש צורים שבלטה עם 100% בגרות מלאה, נתון חסר תקדים יחד עם זכאות מרשימה במתמטיקה. לצד החינוך למצוינות ברמה הגבוהה ביותר אנו בגוש עציון דוגלים בחינוך לערכים של אהבת העם והארץ ולמסורת של חבלי מולדתנו, נמשיך באותה הדרך להצמיח ולגדל את דור העתיד של עם ישראל".

ראש המועצה המקומית קרית ארבע חברון אליהו ליבמן הגיב גם לנתוני משרד החינוך שמתפרסמים היום: "מצויינות לצד ערכים. שמחנו לראות את הנתונים שפרסם משרד החינוך, המועצה משקיעה משאבים אדירים בחינוך שהתבטאו באפס אחוזי נשירה, זו בשורה אמיתית ושיפור דרמטי לעומת שנים קודמות".

בנוסף, דורגה המועצה קרית ארבע במקום השישי בארץ בשילוב תלמידים מהחינוך המיוחד 
"זכות גדולה, נוער מכיל, נוער שיודע לקבל את האחר והשונה הוא נוער עם ערכים ששואף למצוינות וגם מצליח, אני רוצה להודות לצוותים החינוכיים שבמועצה שעושים מאמצים גדולים כדי לשמור על הנוער שלנו ולגדלו באהבה לארץ, לערכים ולהישגים".

ירושלים מובילה בחינוך

מהפכת החינוך שמובילה עיריית ירושלים בשנים האחרונות נותנת את אותותיה. מנתוני הזכאות לבגרות, עולה כי רבע מבתי הספר המובילים בזכאות לבגרות מצטיינת הם בתי ספר ירושלמיים, כאשר 3 מהם ממוקמים בעשירייה הראשונה עם אחוזי זכאות גבוהים לבגרות מצטיינת: תורני ניסויי בנות פלך (69.4%), תיכון ליד האוניברסיטה (62.8%) וישיבה תיכונית תורה ומדע (56.9%). בהמשך, ניתן למצוא גם את האולפנה התורנית חורב, הרטמן בנות ויאסא – המרכז הישראלי למצוינות בחינוך.

תעודת בגרות מצטיינת כוללת את המרכיבים הבאים: בגרות ברמת 5 יח"ל באנגלית ולפחות 4 יח"ל במתמטיקה, אשר ממוצע הציונים בה הוא לפחות 90, והיא כוללת הצטיינות בתוכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית קהילתית.

זאת ועוד, 4 בתי ספר תיכוניים ירושלמיים ממוקמים בעשירייה הראשונה עם אחוזי זכאות גבוהים במקצועות המתמטיקה והאנגלית. במתמטיקה: ישיבה תיכונית תורה ומדע (86.3%), המרכז הישראלי למצוינות בחינוך (65.9%), תיכון ליד האוניברסיטה (62.8%) ותורני נסויי בנות פלך (57.9%). באנגלית: ישיבה תיכ' תורה ומדע (98%), תורני נסויי בנות פלך (96.8), המרכז הישראלי למצוינות בחינוך (96.7%) ואולפנא תורנית חורב (94.9%). במקום ה-11 באחוז הזכאות לאנגלית ממוקם תיכון ליד האוניברסיטה (94.8%).

גם בחינוך הטכנולוגי הגיעו התלמידים הירושלמיים להישגים מרשימים במיוחד. מתוך 10 בתי הספר הראשונים בארץ, 5 מהם נמצאים בירושלים ובעלי 100% זכאות להסמכה טכנולוגית (בתי הספר הללו ממוקמים בשלושת המקומות הראשונים ובמקומות החמישי והשישי): רנה קסין דרכא, חוות הנוער הציוני, תיכון בית יעקב, ישיבת בנ"ע פסגת זאב ותיכון דרור.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ההישגים המרשימים שאליהם הגיעו התלמידים הירושלמיים מוכיחים כי ההשקעה שלנו והמהפכה שהובלנו בתחום החינוך בשנים האחרונות נושאות פרי. זהו כבוד גדול וגאווה עצומה לעיר ירושלים."

יצוין כי, תלמידי ותלמידות העיר הלומדים במגזר הערבי עדיין אינם ניגשים ברובם למסלול הבגרות הישראלית, וזאת על אף העלייה באחוז התלמידים הניגשים בשנים האחרונות. כך גם במגזר החרדי. תלמידי שני המגזרים הללו מהווים למעלה מ-60% מתלמידי הבירה, כאשר מסלול הבגרות הישראלית אינו המסלול הנורמטיבי בו הישגיהם נמדדים. לפיכך, נתוני התמונה החינוכית המתפרסמים היום מציירים תמונה מוטית ולא מדויקת שאינה משקפת את המהפכה החינוכית המתבצעת בירושלים בשנים האחרונות.

הדירוג הארצי- זכאות לבגרות 

בית ג'ן, 98.1%

גבעתיים,95%

מודיעין-מכבים-רעות, 92.8%

אפרת, 92.7%.

הוד השרון, 92.3%

גדרה, 92.1%

רמת השרון, 91%

בתחתית הטבלה נמצאת מודיעין עילית עם 5.5% זכאות לבגרות, ולאחר מכן בני ברק עם 9.4%, ביתר עילית עם 14.7% ורכסים עם 25%. עוד בתחתית הרשימה: ג'סר א-זרקא, אלעד, ירושלים, בית שמש, עין מא'הל וצפת.

זכאות ל-5 יח"ל 

משרד החינוך פרסם אף את רשימת הרשויות המובילות בשיעור הזכאות לבגרות שבהן ניגשים התלמידים לחמש יחידות לימוד באנגלית ולפחות 4 יחידות לימוד במתמטיקה, עם ממוצע ציונים של 90 ומעלה. 

מעיליא שבגליל המערבי עם 54.7% זכאות

גבעת שמואל, 43.6%

קריית עקרון, 42.3%

גוש עציון, 39.9%

ורמת השרון, 38.6%