יום טוב כלפון לחדשות כיפה: "זאת הקואליציה, זה מה שיש"

נלחם בגילדות שמקשות על רופאים שעלו ארצה לשמש כרופאים בישראל, פועל להחמרת ענישה כלפי מציתים על רקע לאומני, בעד שיתוף פעולה אזרחי עתידי עם רע"מ, ומודה לה' שרוב העם לא חושב כמו מרצ | יום טוב כלפון בראיון לחדשות כיפה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי 05/10/21 16:06 כט בתשרי התשפב

יום טוב כלפון לחדשות כיפה: "זאת הקואליציה, זה מה שיש"
צילום: חבר הכנסת יום טוב כלפון באולפן כיפה

חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה, עד לא מזמן עמד במקום ה 11 ברשימת ימינה לכנסת, מיקום לא ריאלי בעליל לרשימה שקיבלה 7 מנדטים, אך לפוליטיקה חוקים משלה, החוק הנורווגי יחד עם התפטרות חברים מהרשימה בעקבות החבירה לממשלה עם רע"מ הכניסה אותו לכנסת ה 24.

מושב חורף איך התחושות? 

טובות סה"כ, שמחים שהכנסת חוזרת לעבוד, למרות שגם עבדנו קצת בפגרה אבל עכשיו בפול כוח. גם וועדות, הרבה מאוד דברים על השולחן, התקציב כמובן, וכל מה שמסביב לתקציב, הרבה מאוד חקיקה, הרי זה המטרה של הממשלה הזאת שלא נעמוד במקום ושהמדינה תתקדם ואני מקוה שדברים יתקדמו 

איזה חקיקה אתה מתכוון לקדם ?

אני מטפל בכמה תחומים, אני גם חבר בוועדת העלייה והקליטה, גם בוועדת חוקה וגם בחוץ ביטחון ובטחון פנים, יש לנו כמה יוזמות בכל התחומים האלה. כמובן עליה וקליטה, בשבוע הבא נציין את שבוע העלייה והקליטה יש לנו כמה החלטות ממשלה שהם בקנה לקראת האירועים של שבוע עלייה

יש איזה חוק אחד מיוחד שאתה תעבוד עליו? 

אני עובד הרבה על הכרה בתעודות של העולים, בעיה נוראית של עולים מצרפת וארצות הברית ממדינות מפתחות עם מערכת השכלה מאוד מפותחת, ושעבדו בבתי חולים מאוד יוקרתיים, מגיעים לארץ ולא מכירים בתעודות שלהם, למרות שאנחנו יודעים למשל שבמקצועות האלה ,יש מחסור בכח אדם, אנחנו שומעים את כל המצוקה של האחיות ועוד תחומים. אז למרות שיש מצוקה וחוסרים יש פה כל מיני גילדות ופקידים שמעבירים את העולים שבעה מדורי גיהנום עד לאפשרות של עבודה הרי לתת לבנאדם לעבוד זה הדבר הראשון צריך לתת לו כשהוא עולה לארץ. ואני עוזר להם. פניתי לשר הבריאות להארכת תוקף חוק אוחיון שעזר להכרה בתעודות.  

(לראיון המלא).

עוד חקיקה שאני מקדם, זה כל עניין הענישה בשריפות, נודע לי שבעצם יש איזה שהוא חוסר בחוק בכל הנוגע לשריפות על רקע לאומני - כמעט ולא מגישים כתבי אישום או שמגישים כתב אישום עם רף ענישה נמוך. הגשתי הצעה לרף מינימלי של חמש שנים, שסוף סוף אנשים לפני שידליקו מדורה וישרפו לנו אלפי דונמים של עצים ויסכנו אותנו, יחשבו פעמים. אני מקווה שהפרקליטות והמשטרה עם החוק החדש, יוכלו באמת להעניש את האנשים האלה. זה טרור, יש על זה מידע שיצא מהמשטרה, שרוב הפעמים מדובר זה רקע לאומני, מדובר בערבים, בפלסטינים.

בקווי היסוד של הממשלה מניחים האידאולוגיה בצד, אם כך,  מה התכניות האזרחיות של ימינה לקראת מושב החורף? 

ראש הממשלה בנט לא זז מילימטר מהאידאולוגיה הימנית שלו, הוא איש ארץ ישראל השלמה, לא בכדי הוא לא הזכיר מדינה פלסטינית באו"ם.  ולא בכדי כשהתראיין לניו יורק טיימס הפרוגרסיבי שמאלני הוא אמר חד משמעית שמתנגד למדינה פלסטינית ושלא יהיה משא ומתן מדיני עם הרשות הפלסטינית.  

אם לא יהיה משא ומתן מדיני, מה כל כך חשוב לשר הבריאות לנטוש קבינט קורונה  לנסוע מהר לרמאללה ללחוץ ידיים? אם לא תהליך מדיני?

אני לא מבין מה חברי מרצ הולכים לחפש אצל האיש הזה אבו מאזן, שהוא בפועל מממן מחבלים ומכחיש שואה, הכל חוץ מלהיות פרטנר, כפי שהם אוהבים לקרוא לו. לשמחתי לא שר הבריאות מנהל את המדיניות של המדינה ביחסי חוץ והיחסים המדיניים, אלא ראש הממשלה.

שאישר להם לנסוע.

אני לא יודע אם אפשר למנוע מח"כים לנסוע לאיזשהו מקום ברמה החוקית, מרצ צריכים להרגיע את הבייס שלהם ולעלות לרגל לאיש הזה, בעיני זה פאתטי. אני כן מסכים אתך, שאולי צריך להזכיר לחברים שלך מרצ שאתנו בקואליציה, שכמובן הם בקואליציה הזאת, אבל אין רוב במדינת ישראל ובכנסת ה 24, שתומך באידאולוגיה של מרצ ברוך ה'. אין פה רוב שתומך בנסיגות מיו"ש ותומך במדינה פלסטינית, הם פועלים על דעת עצמם ולא על דעת רוב הקואליציה, ולא על דעת רוב העם בישראל. 

אמרת שאי אפשר לשבת עם נציגי הרש"פ בגלל תמיכתם במחבלים, זה נכון גם לגבי מפלגות ערביות בישראל, האם אפשר לשבת עם המשותפת?  

לדעתי לא,  במיוחד אגפים כמו בל"ד ששוללים את  כמדינה יהודית ודמוקרטית, בנקודה הזאת יש חוק, לצערי הוא לא מיושם,  אני בא מעולם המשפט, אם יש  דבר אחד שמאוד מפריע לי, זה שיש חוק. החוק לעניין תמיכה במחבלים ובחירה לכנסת הוא מאוד ברור, לצערי כל פעם מחדש רשימות וח"כים נפסלים על ידי ועדת הכנסת לאחר מכן בא בג"צ ומכניס אותם בכח לכנסת, לצערי הרב זאת הבעיה האמתית שלנו. הייתי רוצה לסמוך על מערכת המשפט הישראלית, שכאשר חברי כנסת מעבירים חוק שמגדיר בדיוק מה זה תומך טרוריסט ומגיעים ח"כים שעונים להגדרה, ואז באים שופטים ליברלים אקטיביסטים שמכניסים אותם לכנסת. 

האם לדעתך רע"מ עברו שינוי? 

הם מצהירים וראינו את זה אצל מנסור עבאס, שהם רוצים לקדם אג'נדה אזרחית, יש פשיעה במגזר הערבי, היתה שם הזנחה 12 שנים, זה דברים שלא פופולרי להגיד בימין, עדיף לטפל במגזר הערבי יחד עם נציגים מהמגזר הערבי. אני בעד השתלבות החברה הערבית, שישתלבו ולא יעסקו בפשיעה ובבניה בלתי חוקית . המצב עם האוכלוסייה הערבית התחיל עוד לפני ה 13 ביוני 2021.

אם מנסור עבאס הצליח, למה שהרשימה לא תעשה מהפך כזה  יכולה לעשות כזה מהפך ? 

אני לא חושב, וכאיש ימין אני מעדיף שהקואליציה תתרחב לצד הימני עם מפלגות הימין, עם חלק מחברי הליכוד או ח"כים חרדים שאותתו שהן רוצות להצטרף, אני אישית אשמח עם החברים החרדים החברים הליכוד או או החברים של סמוטריץ' יצטרפו. בנושאים האזרחיים נמשיך לשתף פעולה עם כל גורם במדינת ישראל. 

מה הקו האדום שלך ? 

כל ניסיון של קידום נסיגה או פינוי ישובים ביו"ש, מה שלעצרי קרה גם תחת ממשלת ליכוד, ומה שגרם לי להיכנס לפוליטיקה, אין פה על הפרק לא תכנית התנתקות ולא התכנסות.  

אז מאחזים קטנים כן ?

מאחזים קטנים פונו גם בממשלות אחרות, אני דוגל בפיתוח ההתיישבות וההתיישבות הצעירה, הקואליציה כאן כדי לטפל בדברים אחרים, כדי שנצא מהקיבעון, ככדי שיעבור תקציב. 

אתה טוען שאתה יכול להשפיע מבפנים, אז למה הצבעת נגד חוק הריבונות? 

יש משמעת קואליציונית, אני כפוף למשמעת קואליציונית, במקרה הספציפי הזה של ההצבעה על חוק הריבונות יצאתי החוצה, כי אני אידיאולוגית תומך בחוק הזה ולא רציתי להצביע נגד. ברגע שהודיעו לי שמפעילים על החוק הזה משמעת קואליציונית, יש בפני שני דרכים, ללכת נגד המשמעת הקואליציונית שזה סוג של הודעת פרישה, כשאתה מפר אותה אתה חוטף סנקציות. ככה זה בכל קואליציה, ודבר שני לחוק לא היה שום סיכוי לעבור עם רוב של 59-54.  בשביל מה למנוע את האפשרות שלי להשפיע על מה שקורה בתוך הקואליציה? כדי לקבל כמה מחיאות כפיים?, נאלצתי להצביע נגד, אבל כך אוכל לקדם נושאים שקשורים לעולים ולהתיישבות. 

זה לא ממשלת החלומות של הימין ולכן גם לי היו קשיים עם הממשלה הזאת , רק שמה היו החלופות? החלופה היתה בחירות חמישיות, אני חששתי מבחירות חמישיות שהיו יכולות להוביל לעלית השמאל, יאיר לפיד ראש ממשלה עם גוש השמאל, זה כמעט קרה בעבר, בבחירות ג' גוש השמאל קיבל מעל ל 60 מנדטים לולא האוזר והנדל היתה קמה ממשלת שמאל, המציאות לא מושלמת. 

עברו למעלה ממאה ימים לממשלה, אתה עדיין ממשיך לקבל חיזורים? 

תראה רמיזות וחיזורים מהליכוד אני שומע כל הזמן, אני מנסה לעבוד בשיתוף פעולה עם החברים שלי מהימים שעברו בלי שביבי יראה, הגיע הזמן שנפסיק עם המריבות הקטנות האלה שלא יביאו את הימין חזרה לשלטון ואותנו לשום מקום, ונקדם את הארץ למקום טוב יותר. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן