סקר מנדטים חדש: בנט נחלש, סער נמחק והליכוד נוסק

סקר חדש נערך לרגל פתיחת מושב החורף של הכנסת, לאחר תקופה ארוכה יחסית. מהסקר עולה כי הליכוד מתחזקת ב-5 מנדטים, לעומת ימינה שיורדת ל-4 מושבים בלבד ותקווה חדשה שיורדת אל מתחת לאחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/21 17:37 כח בתשרי התשפב

סקר מנדטים חדש: בנט נחלש, סער נמחק והליכוד נוסק
הליכוד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, חצי שנה מהבחירות הרביעיות הסוערות ולמעלה משלושה חודשים מאז הקמת הממשלה, ב"דיירקט פולס" מפרסמים היום (ב') סקר חדש לאחר תקופה ממושכת יחסית.

מהסקר עולה כי גוש הימין - חרדים שעמד על 52 מנדטים ורבים צפו שיתפרק, נשאר יציב עד כה ואפילו מתחזק בכ-6 מנדטים. החיזוק מגיע ממפלגות ימינה ותקווה חדשה, שזכו ביחד ל-13 מנדטים בבחירות האחרונות. הסקר הנוכחי מלמד כי נטשו אותן כמעט 6 מנדטים שחזרו לימין, מרביתם לליכוד ומנדט אחד לציונות הדתית.

סקר מנדטים - מכון דיירקט פולס
הליכוד - 35 (30)
יש עתיד - 19 (17)
ש"ס - 9 (9)
העבודה - 8 (7)
הרשימה המשותפת - 8 (6)
כחול לבן - 8 (8)
הציונות הדתית - 7 (6)
יהדות התורה - 7 (7)
ישראל ביתנו - 6 (7)
רע"מ - 5 (4)
ימינה - 4 (7)
מרצ - 4 (6)
תקווה חדשה - מתחת לאחוז החסימה (6).

מדיירקט פולס, נמסר: "נראה שתקציב המדינה בדרך לעבור, מה שיבטיח לממשלה החדשה יציבות ולישראלים עוד קצת שקט ממערכת בחירות נוספת. לסקר מנדטים בתקופה כזו יש בעיקר משמעות להבנת הלכי הרוח בציבור, ובוודאי לאחר מהפך פוליטי דרמטי".

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה- 3 באוקטובר, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 701 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.

(נתניהו נגד בנט: "הזנב עם שישה מנדטים הפך לראש", ארכיון)