מבצע החיסון השלישי נתונים מעודדים: החיסון השלישי גרר תופעות לוואי פחותות יותר מקודמיו

משרד הבריאות מפרסם את תופעות הלוואי שנרשמו בציבור לאחר מתן מנת החיסון השלישית, ומהתוצאות עולה כי שיעורם פחת מהתופעות שלאחר החיסון השני. בסך הכל קיבלו את מנת הבוסטר מעל לשלושה מיליון ישראלים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/09/21 22:36 כד בתשרי התשפב

נתונים מעודדים: החיסון השלישי גרר תופעות לוואי פחותות יותר מקודמיו
מתחסנים, צילום: Yonatan Sindel/Flash9

מעל לשלושה מיליון ישראלים כבר קיבלו את מנת החיסון נגד קורונה השלישית, מנת הבוסטר. על פי נתונים שמפרסם הערב (ה') משרד הבריאות, נראה עי המנה האחרונה לוותה בשיעור קטן יותר של תופעות לוואי מדווחות. 

משרד הבריאות אוסף מידע על תופעות לוואי באופן שיטתי ומצליב אותו עם המידע הנאסף במדינות אחרות בעולם ועם ניסויים קליניים הנערכים בחיסונים, נמסר בהודעה, החיסונים הם כלי מרכזי וחשוב במלחמה בנגיף ובשמירה על הבריאות והשגרה בצל מגפה עולמית.

על פי ממצאי משרד הבריאות, התוצאות הולמות באופן חד משמעי את קביעת הגופים המדעיים והרפואיים המובילים בעולם: החיסונים הינם בטוחים ויעילים, תופעות הלוואי אם ישנן לרוב קלות וחולפות.

עיקר הממצאים: 

• מנת החיסון השלישית מלווה בשיעור קטן יותר של תופעות מדווחות (למשל עייפות, חולשה, כאב מקומי באזור הזריקה) לעומת המנות הקודמות. מספר התופעות המשמעותיות שנצפו בחיסון השלישי הסתכם ב-19 בלבד (בחלקם עדיין נבדק הקשר לחיסון), מתוך כ-3.2 מיליון מתחסנים בחיסון שלישי. 

• דלקת שריר הלב בבני נוער, נכון לתחילת השבוע דווחו על 11 מקרים בלבד בגילים 12-15, מתוך 331,538 (שיעור אפסי) מתחסנים במנה ראשונה ו-255,444 (שיעור אפסי - 0.00043%) מתחסנים במנה השנייה. במשרד הבריאות מסבירים כי מדובר בתופעה נדירה ביותר, וגם היא חולפת לרוב אחרי זמן קצר. חשוב לציין שהסיכון לדלקת הזו כתוצאה מקורונה גבוה בהרבה בהשוואה לסיכון כתוצאה מהחיסון.

• תת דיווח - על אף האיסוף השיטתי על דיווחים, במשרד הבריאות מניחים שקיים תת- דיווח של תופעות קלות במיוחד, אשר לא פוגעות בשגרת החיים ולא מצריכות מעקב רפואי.

היום התגלו 3,550 מאומתים חדשים, מתוך 99,051 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. ישנם 639 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם  219 מונשמים. 7,734 נפטרים במצטבר מאז פרוץ המגיפה בישראל.