מתפייסים? בנט נפגש עם ראשי משרד הבריאות: "הביע את הערכתו"

לאחר שטען כי "המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב אבל לא בלעדי", נפגש ראש הממשלה עם בכירי משרד הבריאות ויחד עם ניצן הורוביץ דנו בסוגיות לקראת קבינט הקורונה הקרוב. "שיתוף הפעולה ההדוק ימשך"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/09/21 17:39 כד בתשרי התשפב

בנט נפגש עם ראשי משרד הבריאות: "הביע את הערכתו"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התנצלות עקיפה או חידוד נהלי עבודה: לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט לא חסך ביקורת על הצמרת המקצועית של משרד הבריאות בדבר ניהול מגפת הקורונה במהלך תדרוך לכתבים שהעביר בניו יורק מיד לאחר הנאום בעצרת המרכזית של האו"ם, מגיעה הודעה מרוככת יותר מטעמו. 

"אני לא מקבל את הגישה של Who cares לגבי הכסף והפרנסה. המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב אבל לא בלעדי. הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי אלא אנחנו. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר, הם גמגמו",  אמר אז בניו יורק. 

על פי הודעה משותפת שיצאה מטעם כל הגורמים, ראש הממשלה נפגש היום (ה') עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, וממונה הקורונה, פרופ׳ סלמן זרקא.

בפגישה חודדו סדרי העבודה המשותפים, וכן נדונו סוגיות שונות לקראת קבינט הקורונה שיתקיים בראשית השבוע. עוד נמסר מטעמם, כי ראש הממשלה ושר הבריאות הדגישו בשיחה, כי הם מייחסים חשיבות רבה לעמדת גורמי המקצוע, גם כאשר זו שונה מעמדת דרג מקבלי ההחלטות. בין הצדדים לא הייתה מחלוקת על כך שבעוד שהדרג המקצועי נדרש להציג את המלצותיו המקצועיות, על דרג מקבלי ההחלטות לבחון את מכלול השיקולים הרלוונטיים ולקבל את ההכרעות הלאומיות.

"ראש הממשלה הביע את הערכתו הרבה לאנשי משרד הבריאות ולעובדי מערכת הבריאות כולה, והבהיר למשתתפים, כי שיתוף הפעולה ההדוק שאפיין עד כה את ההתמודדות עם נגיף הקורונה יימשך".

כזכור, שר הבריאות ניצן הורוביץ לא נותר אדיש למתקפה על אנשי משרדו, ובסדרת ציוצים שהעלה לחשבון הטוויטר שלו הסביר. "שיהיה ברור - מומחי משרד הבריאות עושים עבודה מסורה ומצויינת בקנה מידה בינלאומי. הם מצילים חיים, כל יום. אני מעניק להם גיבוי מלא ויכול רק לשבח את עבודתם ותרומתם העצומה. המלצותיהם המקצועיות הן השיקול הראשון שמדריך אותנו, גם אם לא השיקול היחיד. כך היה לאורך כל הדרך". 

עוד הוסיף נציג מרצ בממשלה כי "מותר וצריך להביע כל דעה על ההתנהלות שלנו, הפוליטיקאים, גם אם היא לא נוחה לנו. זה תפקיד המומחים. אנחנו, דרג מקבלי ההחלטות, נדרשים להכריע בסוף על פי מכלול השיקולים. התהליך הזה חייב להיעשות בכבוד הדדי, ורק בענייניות. ככה פשוט".

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן