סמזכ"ל בני עקיבא לחדשות כיפה: "בהתחלה לא עיכלתי במה מדובר"

יגאל קליין, בכיר בתנועת בני עקיבא סיפר בראיון לחדשות כיפה כיצד הגיבו בהנהלת התנועה לתאונה הקשה, על שאר החניכים שכבר חזרו הביתה בבטחה ומי דואג לקומונריות, שהן בכלל שייכות לעמותה בשירות הלאומי, "חניכי התנועה מתפללים עבור כולם"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 29/09/21 22:00 כג בתשרי התשפב

סמזכ"ל בני עקיבא לחדשות כיפה: "בהתחלה לא עיכלתי במה מדובר"
זירת התאונה, צילום: David Cohen/Flash90

התאונה הקשה בגליל שאירעה היום (ד') בשעות אחר הצהריים שבה היה מעורב אוטובוס של בני עקיבא הביאה למעורבות של גורמים רבים בניהול האירוע, בהם בראש ובראשונה הנהלת תנועת הנוער עצמה, שנחלצה לסייע לחניכים בשטח ובבתי החולים. 

יגאל קליין, סמזכ"ל בני עקיבא, סיפר לחדשות כיפה על התחושות אחרי התאונה הקשה. "יש לנו מאושפזים בצפת וגם בנהריה, סה"כ עשרות חניכים וחברי תנועה שהיו בסיומו של מסע סוכות, מסע חד יומי של 30,000 חניכים שטיילו בארץ תחת הגבלות הקורונה. ברגע שנודע לנו, צוותי התנועה נפרסו גם במקום האירוע וגם בבתי החולים. המערך הסוציאלי של בני עקיבא עובד יחד עם הרשויות כדי לעדכן את ההורים ואנחנו מקבלים אותם בבתי החולים וכלל חניכי התנועה מתפללים עבור כולם". 

איך קיבלת את ההודעה? 

"יש לנו מוקד עורף תנועתי, חדר שליטה שמארגן את כל המסע. מנהלת המוקד התקשרה אלי, כאשר אני בכלל הייתי בגלבוע עם מחוז אחר, במקום בלי קליטה. בהתחלה לא עיכלתי במה מדובר. אבל, תנועת נוער קרובה לשטח והדבר הראשון שעשינו היה לצאת לשטח".  

מהמרכז הרפואי לגליל

מהמרכז הרפואי לגלילצילום: רוני אלברט

במענה לשאלה כמה מדריכים פצועים, קליין מעדיף לא לתת פרטים מדויקים, כמו גם על העובדה שבאוטובוס היו חניכים גם ממבוא חורון וגם מחריש. באשר לקומונריות, שגם הן ככל הנראה בבתי החולים, קליין מדגיש שהן "בשר מבשרנו, ודאי שאנחנו דואגים להן. הן הכי קרובות לשטח. בני עקיבא מחבקת ואחראית על הקומונריות שלה". 

גם משרד החינוך מעורב באירוע, וכל הצוותים הרלוונטיים שאחראים על מערך השירות הלאומי. "אנחנו לא בשלב הלקחים והמסקנות, אלא מנהלים את האירוע. כאשר כולם ישובו בשלום לבתיהם נוכל להסתכל אחורה ולהסיק מסקנות". 

עוד הוסיף סמזכ"ל התנועה כי רוב החניכים כבר הגיעו לבתיהם בבטחה והשאר עושים את דרכם כעת, לאחר סיומו של מסע סוכות, אשר ממילא תוכנן להיות טיול חד יומי. 

מאוחר יותר הערב פרסמה בני עקיבא את נתוני האירוע הקשה, מהם עולה כי לבתי החולים הגיעו 53 חברי התנועה שהיו על האוטובוס שהתהפך, כולם בדרגות פציעה שונות. לבית החולים מרכז רפואי הגליל בנהריה הגיעו 33 פצועים, רובם המוחלט כבר שוחררו לביתם. 5 עדיין בבית החולים. לבית החולים זיו בצפת הגיעו 19 פצועים ובבית החולים רמב"ם מאושפזת פצועה אחת מהתאונה. 

עוד הדגישו כי בכירי התנועה ורכזיה נמצאים בשלושת בתי החולים הצפוניים ומלווים את המשפחות ואת החניכים הפצועים.

חגי מאיר, מזכיר הישוב מבוא דותן מבית החולים זיו בצפת סיפר על המורכבות בניהול האירוע ביישוב. "היינו צריכים לנתח את חוסר האונים של הידיעה איפה כולם נמצאים. התפצלנו והגענו לבתי החולים. ברור לנו שיש פה תהליך טיפול, יחד עם האגפים השונים במועצה והנהלת היישוב נעשה כל מה שאפשר להמשיך וללוות את כולם באירוע הקשה הזה".