מתכננים חופשה? אלו חברות התעופה הטובות בעולם

דירוג 100 חברות התעופה הטובות בעולם התפרסם היום, וכולל בעשירייה הראשונה חברות מקטאר, יפן, איחוד האמירויות וצרפת. לסינגפור יש את המחלקה הראשונה הכי טובה ואפילו את המושבים הטובים ביותר. ומה עם אל על?

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 29/09/21 17:32 כג בתשרי התשפב

מתכננים חופשה? אלו חברות התעופה הטובות בעולם
צילום: shutterstock

מגבלות הקורונה לא מונעות מישראלים לטוס לחופשה מעבר לים בחגים, במיוחד כאשר המחוסנים בשלישית לא נזקקים לבידוד עם הנחיתה בארץ. אבל, לאיכות הטיסה יש השפעה ישירה על טיב החופשה, ולכן כדאי לבדוק מהי חברת התעופה המומלצת ביותר לטיסה. 

כפי שעולה מדירוג 100 חברות התעופה הטובות בעולם של חברת "Skytrax" הבריטית המתפרסם היום (ד'), חברת התעופה קטאר איירווייס מובילה במקום הראשון. הדירוג התבסס על סקרי דעת קהל ובוצע בקרב למעלה מ-350 חברות תעופה בעולם, כאשר האחרון נערך מספטמבר 2019 ועד יולי 2021, במשך קרוב לשנתיים. החברה הקטארית זכתה גם בקטגוריות נוספות, בהן חברת התעופה המובילה במזרח התיכון, מחלקת העסקים הטובה ביותר ומושבי מחלקת העסקים הטובים ביותר.

צילום: shutterstock

אל המקום השני הגיע סינגפור איירליינס (Singapore Airlines), שאף קיבלה את התואר חברת התעופה הנקייה ביותר בעולם ויש לה גם את המחלקה הראשונה הטובה ביותר, המושבים הטובים ביותר וצוותי האוויר הטובים ביותר. במקום השלישי ניצבת חברת התעופה היפנית אול ניפון איירווייס (ANA All Nippon Airways). 

הסכמי אברהם, שהביאו לשלום בין ישראל לבין מדינות ערב במפרץ הפרסי, פתחו בפני הישראלים אפשרויות רבות לנופש ועסקים, וחברת התעופה של איחוד האמירויות - אמירייטס (Emirates) הגיעה למקום הרביעי ברשימה המכובדת. 

אל המקום החמישי הגיעה חברת התעופה היפנית ג'פאן איירליינס, אחריה קתאי פסיפיק של הונג קונג ובמקום השביעי אווה אייר (EVA Air) הטיוואנית. את המקום השמיני תופסת קוואנטס (Qantas Airways) האוסטרלית, במקום התשיעי האינאן איירליינס הסינית, ומי שסוגרת את העשירייה המרשימה היא דווקא אייר פראנס (Air France) הצרפתית. ישראל, לעומת זאת, לא מופיעה בעשירייה השנייה וגם לא האחרונה. חברת אל על לא נכנסה לרשימת 100 חברות התעופה הטובות בעולם. 

בשלושת המקומות האחרונים ברשימת 100 חברות התעופה הטובות בעולם, אם כי הלא מחמיאים, מופיעות החברה Avianca הקולמביאנית, STARLUX Airlines הטיוואנית, ובמקום האחרון מופיעה חברת Citilink, המציעה שירותי תעופה במחיר לואו קוסט בקרב אינדונזיה.