מה חשוב לדעת על ביטוח כבודה בחו"ל

תמצאו לנו אחד שמשתמש במילה כבודה מחוץ לשדה התעופה. הפירוש המדויק של המילה כבודה הוא מטען ובקיצור, מה שאתם לוקחים אתכם במטוס ולחו"ל - המזוודות, התיק האישי, המצלמה, המחשב, הנייד וכו' - מה המחירים ומה עוד צריך לדעת לפני שטסים לחו"ל?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 26/09/21 21:53 כ בתשרי התשפב

מה חשוב לדעת על ביטוח כבודה בחו"ל
צילום: יח"צ

מה חשוב לדעת על ביטוח כבודה בחו"ל? אם יש "צ'קליסט" שכיף לעשות הוא סימון "ביצעתי" על משימות לפני טיסה לחו"ל. כל אישור ביצוע על משימה מקרב אותנו אל היעד. 

לפתוח לוח שנה ולתכנן טיסות, לרכוש כרטיסים, לבדוק את מזג האוויר במדינת היעד ולהתחיל לחשוב מה לארוז, לבדוק עם אנשים שביקרו ביעד או בפורום אינטרנטי רלוונטי לגבי הצורך בהחלפת כסף וכמה וגם להודיע בעבודה על ימי החופשה. 

האם יש כרטיסי נסיעה נוספים לקנות? מתכוונים לשכור רכב? בדקתם אם צריך ויזה ליעד? חיסונים מיוחדים? וזאת מבלי להזכיר את התו הירוק או בדיקת קורונה שלילית לפני היציאה, בחזרה ואת איום הבידוד המרחף מעל ראשכם. אם הנסיעה שלכם מתוכננת מספר שבועות או חודשים קדימה, כדאי לבטח את כולה עם ביטוח מורחב לקורונה, שמאפשר לקבל החזרים במקרה של שינויים בנסיעה בעקבות הידבקות במחלת הקורונה. 

אבל למה לחשוב שלילי? יום הטיסה שלכם מתקרב? זה הזמן לחפש מידע על היעד, ללמוד אותו לפני שמגיעים ולתכנן את הטיול בפרטים – באילו אטרקציות תרצו לבקר? כדאי לבדוק את שעות הפתיחה ומכסת המבקרים, בוודאי כשמדובר בתקופת קורונה. מוזיאונים, פארקים, גני חיות, מונומנטים ושאר אטרקציות תיירותיות – כל המידע שתרצו זמין באינטרנט וכדאי מאוד לנצל אותו בתקופה זו. גם מי שנהגו לטוס ולגלות לבד, יגלו שמידע מוקדם בימי הקורונה חוסך הרבה עוגמת נפש אחר כך. 

שלב האריזה: לפי מזג אוויר, לפי מספר ימי שהייה, סוג הנסיעה – טיול ארכיאולוגי או חופשה עירונית? אתם לוקחים אתכם ציוד מיוחד? מצלמות וחצובות, מחשב נייד, משקפת, לוקחים אתכם את הגיטרה? גלשן, ציוד צלילה וכו'. אחרי שתדעו מה אתם לוקחים אתכם, כדאי לוודא שכל הכבודה הזאת מבוטחת. 

כבודה: מושגים שחשוב להכיר

תמצאו לנו אחד שמשתמש במילה כבודה מחוץ לשדה התעופה. הפירוש המדויק של המילה כבודה הוא מטען ובקיצור, מה שאתם לוקחים אתכם במטוס ולחו"ל - המזוודות, התיק האישי, המצלמה, המחשב, הנייד וכו'. אתם גם לוקחים אתכם מסמכים חשובים כמו דרכון, כמובן – כשמדובר בביטוח כבודה, גם אובדן או גניבת מסמכים הוא חלק ממנו וגם על מצב כזה קיים כיסוי ביטוחי.

בביטוח הנסיעות הבסיסי גובה הכיסוי לכבודה משתנה מחברת ביטוח זו לאחרת. הפניקס smart travel  מציעה בימים אלו הרחבה לכיסוי הכבודה אשר כוללת כיסוי  עד 2,500 דולר במקרה של גניבה או אובדן כבודה, המוגבלים עד 300 דולר לפריט ועד 550 דולר לדבר ערך. 

מקרים של איחור בהגעה של המטען ביחד עם הטיסה שלכם אינם נדירים ופעמים רבות הם יוצרים הפסדים כספיים. גם לאיחור בהגעת הכבודה קיים כיסוי כחלק מהרחבת ביטוח הכבודה של עד 200 דולר. מדובר בסכום הגבוה בענף וללא השתתפות עצמית. 

אם הנייד שלכם יקר לכם, תוכלו לבחור לרכוש הרחבה שמכסה אותו בסכום של עד 1,000 דולר. מצלמה יקרה שתרצו לבטח, מבוטחת בהפניקס smart travel  בסכום של עד 2,000 דולר וכך גם הכיסוי לטאבלט שתרצו לקחת אתכם, כמובן בכפוף לתנאי כל פוליסה והצגת אישורים מתאימים.

עושים ביטוח נסיעות לחו"ל

כשאתם בודקים על ביטוח נסיעות לחו"ל לפני הטיסה, מבררים מחירים ומשווים בין הפוליסות, שימו לב לכיסויים השונים. הביטוח הרפואי לחו"ל הוא החלק העיקרי והחשוב, אך כדאי להתייחס גם לביטוח כבודה כחלק מביטוח נסיעות ואף חלק בלתי נפרד שלו.

אחרי שאתם עוברים על סעיפי הביטוח הרפואי, מוודאים שהוא מתאים לצרכים שלכם ולאופי הנסיעה (שילוב של ספורט אתגרי, למשל), את תקרות הפיצוי הכספי לכיסויים השונים, האם יש דמי השתתפות בטיפולים רפואיים ועוד. אחר כך, עברו לבדוק האם ביטוח הכבודה שמוצע לכם מספק אתכם. 

כאמור, אם אתם נוסעים עם מחשב נייד, טאבלט, מצלמות יקרות וציוד צילום או ציוד היקפי, זאת מלבד הטלפון הנייד שלכם – בדקו באופן פרטני אילו כיסויים מציעה לכם עבורם חברת הביטוח, מהו גבול הפיצוי עליהם ומה גובה דמי ההשתתפות, סעיף חשוב שצריך לבדוק מראש ולא לגלות ברגע האמת.

ביטוח הכבודה שתבחרו תלוי כמובן גם במדינת היעד אליה אתם נוסעים, אופי הנסיעה ומאפייניה של מדינת היעד. יש מדינות שסכנת הכייסים והגנבים אורבת בכל פינה ויש כאלו שהרבה פחות. יש איים קטנים ביוון שתוכלו להשאיר את המפתחות ברכב השכור ודבר לא יזוז לעומת מדינות ששמם של כייסיהן המתוחכמים כבר נפוצו לכל קצוות תבל. 

מה עוד לבדוק בפוליסת ביטוח לחו"ל?

אחרי שביצעתם השוואה בין הכיסויים השונים בפוליסות שהציעו לכם חברות הביטוח השונות, אל תשכחו לבדוק עוד דבר אחד סופר חשוב ומשמעותי: השירותים שתקבלו ברגע האמת. האם חברת הביטוח מספקת לכם דרכי התקשרות דיגיטליים וישירים בעת מצב חירום? האם אתם מקבלים אפליקציה ייעודית להורדה שתסייע לכם להתנהל במצבי משבר בחו"ל? 

באפליקציית הנסיעות של הפניקס smart travel  באמצעות אייר דוקטור  אפשר לאתר רופאים וטיפולים רפואיים, מרפאות, בתי חולים, ועוד. ברגע שהמבוטח נזקק לסיוע רפואי כלשהו – בין אם בדיקת רופא ובין אם הגעה לחדר מיון – האפליקציה מסייעת לו באיתור מרפאות ורופאים לפי קירבה גיאוגרפית ותחום התמחות, מספקת מידע על השירותים הרפואיים בסביבה והיחידה שגם  מאפשרת קביעת תור אצל רופא בלחיצת כפתור  

וגם בענייני כבודה מסייעת האפליקציה, שמאפשרת לכם לדווח בזמן אמת על אירוע  של איחור כבודה תוכלו להגיש בקשה לשיפוי בלחיצת כפתור באמצעות האפליקצייה.

שירותים דיגיטליים מתקדמים של חברות הביטוח הם ההבדל בין התמודדות וניהול של רגע החירום בחו"ל לבין קושי בניהול המשבר והתמודדות איתו בארץ זרה. חברות ביטוח שמספקות למבוטחים ולמבוטחות שלהן אפשרויות לניהול מצבי חירום אונליין ובזמן אמת, הן באמצעים אוטומטיים כמו אפליקציה והן בשיחה ישירה עם נציגים מהארץ, הופכות את המוצר הביטוחי למוצר שירותי שמעניק ערך רחב הרבה יותר מאשר החזר תשלומים על טיפול רפואי או פיצויים על אובדן כבודה כלשהו. 

טיפים לאריזה נכונה של מזוודה

ואם כבר מדברים על כבודה, על פי מחקרים מעמיקים שנעשו ברחבי העולם ע"י נוסעים אקראיים, הוכח ללא מובהקות סטטיסטית רשמית כי גלגול הבגדים תופס פחות מקום במזוודה והוא האריזה הנכונה לקראת נסיעה לחו"ל. 

תיק הצד שעולה אתכם למטוס, זכרו להוציא דברים שלא יורשו. בדקו באתר חברת התעופה אילו חפצים עלולים להישאר בשדה ותדאגו להשאיר אותם בבית – כל מה שדומה לנשק, בקבוקי נוזל מעל מ"ל מסוים וכו'. תדאגו לאפסן את הדרכונים והמסכמים שיש להציג בשדה התעופה במקום נשלף, אך יחד עם זאת בטוח מפני כייסים או איבוד סתמי. וכדאי שיהיו במזוודה העתקים מצולמים של המסמכים שלכם, על כל צרה שלא תהיה. כל עוד זה לא תופס מקום, עדיף שיהיה וללא שימוש, מאשר חסר ברגע האמת.