הודיה מונסונגו נחתה בישראל: "מה שהיה בכלא אשמור לעצמי"

הישראלית בעלת הצרכים המיוחדים שהמריאה לטיול לפני שנתיים וחצי ומצאה עצמה בכלא בפרו, שבה לישראל | המשפחה הנרגשת חיכתה להודיה בשדה התעופה והודיה הצהירה: "לא אטוס יותר בחיים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/09/21 07:26 יח בתשרי התשפב

הודיה מונסונגו נחתה בישראל: "מה שהיה בכלא אשמור לעצמי"
הודיה בנתב"ג, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אחרי תקופה ארוכה, הבוקר (ו') זה קרה, הודיה מונסונגו נחתה בנתב"ג והתאחדה עם משפחתה אחרי שנתיים קשות בכלא בפרו. הודיה בת ה-26 שמוגדרת כבעלת צרכים מיוחדים שוחררה תחילה למעצר בית בפרו והבוקר שבה סוף סוף לישראל. בקבלת הפנים המשפחתית בנתב"ג, איש לא נותר אדיש. 

לאחר שנחתה, אמרה מונסנגו בהתרגשות: "תודה רבה לכולם, לכל עם ישראל, תודה רבה לבורא עולם, שעשה ניסים ונפלאות, שאני נמצאת בארץ. תודה למשפחה המדהימה שלי, שלא נחה לרגע. ותודה לאבא, שבא ארבעה חודשים, ונלחם ועזר. בזכות כולכם אני כאן".

מנתב"ג נסעה הודיה הישר לבית המשפחה שבדימונה, שם רגע לפני שנכנסה פנימה, חיבקה את אביה ואמרה: "הדבר הראשון שאני רוצה זה ללכת לכותל להודות לבורא עולם. לא חשבתי שהרגע הזה יגיע. אני לא מעכלת שהגעתי הביתה. אני מודה למשפחה המדהימה שלי שעשתה איתי דרך. הכי חשוב שהגעתי הביתה וזהו". הודיה הוסיפה: "מה שהיה בכלא היה בכלא. אני מעדיפה להשאיר לעצמי. לא לדבר על זה. המשפחה הצליחה להחזיר אותי".

בהמשך נשבעה הודיה: "לא אטוס יותר לעולם. רק משפחה. אני צריכה להשתקם ולא מאמינה עדיין שאני בישראל. יש לי את המשפחה המדהימה שלי שתעזור לי".

כזכור, לפני מספר חודשים ואחרי 279 ימים בכלא בפרו, בית המשפט קיבל את דרישת עו"ד אלן לואי, פרקליטה של הודיה מונסונגו, בעלת הצרכים המיוחדים ושחרר אותה למעצר בית. הודיה יצאה מהכלא, כשהיא מחוייכת וסיפרה בהתרגשות בשיחה עם האחים שלה בישראל: "לא האמנתי כשמנהלת הכלא אמרה לי שאני יוצאת! אפילו את יום ההולדת חגגתי בכלא, לא הבנתי על מה העונש שקיבלתי".

הודיה בת ה-26, הייתה עצורה בכלא בפרו כעשרה חודשים, לאחר שבמהלך נסיעה שבה התלוותה לסמדר זוהר, נתפסו סמים מסוג קוקאין במזוודות. הודיה הבהירה שוב ושוב שהיא חפה מפשע והנשיא ריבלין אף שלח בקשת חנינה רשמית לנשיא פרו. בינתיים, הודיה נאלצה לשרוד בסביבה עויינת בכלא כשמנת המשכל שלה לפי מומחים שבדקו אותה היא כשל בת 13.


(רגעי המעצר בפרו).