אחרי שהוצא מהתקציב: המענק לישראל אושר ברוב עצום בבית הנבחרים האמריקאי

מענק סיוע החירום למימון סוללות כיפת ברזל ומיירטים עבר כסעיף בודד ברוב של 420 מול 9 מתנגדים בלבד וימתין לאישור הסנאט |ראש הממשלה בנט מסר: "תודה על התמיכה הסוחפת בישראל והמחויבות לביטחונה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/09/21 20:44 יז בתשרי התשפב

אחרי שהוצא מהתקציב: המענק לישראל אושר ברוב עצום בבית הנבחרים האמריקאי
כיפת ברזל. , צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

אפשר לנשום לרווחה: בית הנבחרים האמריקאי אישר הערב (ה') את סעיף המימון לכיפת ברזל, זאת לאחר שהוסר מחוק התקציב לפני יומיים, בשל לחץ רב של חברי קונגרס פרוגרסיביים שאיימו להצביע נגד התקציב. מדובר בכמיליארד דולר שמיועדים לרכש טילי "טמי"ר" וסוללות כיפת ברזל.

לאחר שהסעיף הוסר מחוק התקציב, הוא הובא הערב לאישור הקונגרס כסעיף בודד, במטרה לזכות בתמיכת חברי קונגרס רפובליקנים פרו ישראלים, שהתנגדו לחוק התקציב ואושר ברוב עצום של 420 תומכים מול 9 מתנגדים בלבד. למרות האישור של סעיף הסיוע הערב בבית הנבחרים, החוק צריך לקבל בהמשך גם את אישור הסנאט.

"המחויבות של ארצות הברית לביטחון של ידידתנו ובעלת בריתנו ישראל איתנה. תקצוב למיירטים שנועדו להגן על ישראל ממתקפה זו חובתנו החוקית והמוסרית", אמרה רוזה דה-לורו, חברת הקונגרס האמריקנית שעומדת בראש ועדת התקציב של בית הנבחרים. "אנחנו מקדמים את החקיקה הזו כדי להמחיש את המחויבות הדו מפלגתית של הקונגרס האמריקני לביטחון ישראל כחלק ממזרח תיכון עם שלום מתמשך", הוסיפה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר בעקבות האישור: "תודה לחברי בית הנבחרים של ארה"ב, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, על התמיכה הסוחפת בישראל והמחויבות לביטחונה. מי שמנסים לאתגר את התמיכה הזאת, קיבלו היום תשובה ניצחת. העם בישראל מודה לעם האמריקני ולנציגיו על הידידות האיתנה".