שמחת תורה מחפש המלצה על ויסקי? חמשת הבקבוקים שכדאי להכיר לפני הקידוש בחג

חג שמחת תורה הוא חגיגה בבתי הכנסת, לצד ההקפות והשמחה מכל הלב בבתי הכנסת צצים בקבוקי ויסקי איכותיים לתדלוק בין הקפה להקפה. מחפשים בקבוק שירשים את המניין? אלו הבקבוקים שאתם חייבים לנסות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/09/21 19:04 כ בתשרי התשפב

מחפש המלצה על ויסקי? חמשת הבקבוקים שכדאי להכיר לפני הקידוש בחג
ויסקי, צילום: נתאי מורגנשטרן

כבר שנים שבשמחת תורה נוהגים להרים כוסית של 'משקה' בין ההקפות. בתי הכנסת שיש להם סטייל לא מתפשרים על פחות מוויסקי איכותי. המבחר עצום וקשה לבחור מראש אז לכבוד ריבוי המניינים התקשרנו לחנות הדיגיטלית "שר המשקאות" ובחרנו ביחד חמישה בקבוקי ויסקי מומלצים שיכבדו את החג. 

הזול.    
גלן גרנט 10 שנים. זוכה סינגל מאלט השנה ב- 2016 על ידי ג'ים מורי, מחבר מדריך "התנ"ך של הוויסקי". גלן גרנט 10 שנים הוא וויסקי סינגל מאלט סקוטי למופת. צבע זהוב בוהק, בעל ארומות של מאפה מתוק ואזכורים של אגס בשל, וניל, עם הערות רכות של פירות הדר ולתת. סיומת ארוכה ומורכבת בכל לגימה. גלן גרנט 10 שנים נחשב שער הכניסה לעולם הסינגל מאלטים, אך למעשה הוא מתאים לכל. הקלות והעידון שלו, שבהם משתלבים מאפייני הטעם של ההתיישנות בחביות, הופכים אותו ללגימה מושלמת של ממש. מתאים לשתייה כמו שהוא או בתוספת נגיעה של מים או קרח. מחיר 139 ש"ח.

ויסקי גלן גרנט 10 שנים

ויסקי גלן גרנט 10 שנים                                                                                                           צילום: שר המשקאות

המפתיע.  
סקסטון הוא סינגל מאלט מבית מזקקת בושמילס, הנוצר על ידי אחת מהמסטר-בלנדריות היחידות באירלנד, אלכס תומאס. מזוקק מ- 100% לתת שעורה, עובר זיקוק דודי משולש, ומיושן בחביות עץ אלון אירופאי עם פיניש בחביות שרי גדולות. זהו וויסקי מודרני, עשיר, מפתיע ומורכב. בהתאם לסוג החביות בהן הוא מתבגר ועובר השבחה, לסקסטון צבע ענברי יפהפה. טעמיו אופייניים לסיומת בחביות שרי גדולות: פירותי, עם רמזים למשמש, אפרסקים ושזיפים מיובשים. מתקתק לאורכו ובסיומת מזכיר לחם מתוק, מרציפן, דבש ואגוזים. מחיר 159 ש"ח. 

ויסקי סקסטון

ויסקי סקסטון צילום: שר המשקאות


היקר
בלוויני TUN 1509 מספר 6 התיישן ב-21 חביות, כולל חביות שרי, בורבון, וחביות שישמשו בעבר ליישון כפול שנכרכו היטב, אשר נבחרו בקפידה ע"י המאסטר בלנדר של המזקקה. לוויסקי טעמים עשירים של סוכר חום, דבש, טופי וג'ינג'ר, וניחוחות של סירופ מייפל, תפוזים, וניל ותבלינים 2400 ש"ח. 

ויסקי בלוויני TUN 1509

ויסקי בלוויני TUN 1509 צילום: שר המשקאות

המקומי.
מילק אנד האני ״שר המשקאות״ שת"פ מיוחד בין שר המשקאות ומילק אנד האני. במהדורה מוגבלת ויסקי בעל ישו משולש בשלוש חביות שונות יין ,בירה,ויסקי אמריקאי, הוויסקי  של M&H מבוסס על חביות אקס ברבן מובחרות וחביות יין אדום STR שיושנו תחת השמש התל אביבית. הוויסקי בעל ניחוחות של וניל אשר מתאזנים נהדר עם מעט עץ אלון ורמז לפירותיות קלה ברקע.
149 ש"ח.

ויסקי

ויסקיצילום: שר המשקאות

הקלאסי.
גלנפידיך סולרה רזרבה הוא וויסקי סינגל מאלט בן 15 שנה שמקורו ב- Speyside , באזור ההררי של סקוטלנד. הוויסקי משתבח תוך התיישנותו בשלשה סוגים שונים של חביות עץ אלון - אלון מסורתי, אלון חדש, ואלון ששימש ליישון יין שרי ספרדי. מומחה המאלטים בוחר את החביות הטובות ביותר, על מנת להבטיח את שמירת הטעם לאורך זמן, החלקות, והעומק המאפיינים את גלנפידיך סולרה רזרבה.
שיטת ייצור גלנפידיך סולרה רזרבה הינה שיטה ייחודית וראשונה מסוגה בעולם. במרכז השיטה נמצאת חבית האם המכילה גלנפידיך 15 שנה, המתקבל מ- 3 סוגי החביות. החבית מרוקנת בכל פעם רק עד לחציה ומועבר אליה מחדש שוב ושוב ויסקי שעבר את אותו תהליך יישון .שיטה זו מבטיחה אחידות וקבלת וויסקי מאוזן, בעל ניחוח עמוק וטעם ארוך. הוויסקי מועבר לחביות סולרה קטנות עד לביקבוקו.

ויסקי גלנפידיך סולרה רזרבה

ויסקי גלנפידיך סולרה רזרבה                                                                                           צילום: שר המשקאות