וויסקי בניחוח מעושן

אורקני- אי בצפון סקוטלנד, אוצר בתוכו מזקקה עתיקת יומין המניבה תוצר ייחודי.

חדשות כיפה ניתאי מורגנשטרן 07/01/18 09:05 כ בטבת התשעח

וויסקי בניחוח מעושן
וויסקי, צילום: shutterstock

כבר זמן מה שלא כתבתי פה על וויסקי. הסיבה היא תקופת לחץ של מבחנים. אומנם איינשטיין כבר לימד אותנו שהכל יחסי בחיים. בשבילי, מבחנים בכלכלה פיננסית וסטטיסטיקה זה לחץ. אז איך בכל זאת ניסית להפיג את הלחץ? וויסקי כמובן. לשבת מול שולחן עם מחברת, ספר, עט ומחשבון פיננסי זה לא הדבר הכי כיף בעולם בשבילי, אבל עם נוסיף לתמונה כוס של וויסקי זה יכול לשנות הרבה. אז הייתי צריך הפעם לשתות וויסקי שייתן לי תחושה של רוגע מצד אחד ומצד שני לא יהיה יותר מדי מורכב שלא יסיט את חוט המחשבה שלי רק אליו.

אז ממש ממש בצפון סקוטלנד יש אי בשם אורקני. בצפון האי שוכנת לה המזקקה היילנד פארק. היילנד פארק היא בעצם המזקקה הצפונית ביותר בסקוטלנד. היא ממוקמת כ-2.5 ק"מ צפונית למזקקת סקאפה. הדעות לגבי הקמת המזקקה חלוקות אבל כנראה שזה אי שם בסוף המאה ה-18. את הרישיון החוקי שלה היא קבלה בשנת 1826. אם צריך להגדיר את הפרופיל המזקקה בשורה אז הייתי אומר: דבש ופירות עם קצת עשן. איך מסתדר דבש ועשן? מאוד פשוט. בסקוטלנד יש צמח נפוץ שנקרא צמח האברש. צמח האברש בעל הפרחים הסגולים שצומח ברחבי סקוטלנד הוא מקור צוף גדול לדבורים שמפיקות דבש שם. הכבול של הילנד פארק מכיל אחוז גבוה של שאריות צמחי אברש ולכן יש דבשיות גם ממנו (כבול קצת מתקתק). יש למזקקה המון ביטויים וכיום יש קהילת אספנים לא קטנה בעולם רק של היילנד פארק. אבל האמת היא שרק כשליש מהוויסקי המזוקק במזקקה נמכר כסינגל מאלט. כל השאר נמכר לבלנדים .

  

בקבוק וויסקי

בקבוק וויסקיצילום: יח"צ

 

 

 

הילנד פארק 12 HIGHLAND PARK 

אזור ייצור: היילנד סקוטלנד

חוזק אלכוהול 40%

ריח חציר והדרים. כבול מתון והרבה לתת. דבש ומתיקות קלה.

טעם חציר,מתיקות ויובש.הכבול הקל משתלב בצורה מתוחכמת. קצת יסמין דבש, פירות הדר ושמנת מתוקה. לאחר זמן מה בפה מרגשת הרגשה עוקצנית חזקה של פלפל שחור גרוס.

סיומת: בינונית. קצת יובש בסוף. הרבה עץ ופלפל שחור.

סיכום לא יודע אם אפשר להגיד שזה וויסקי מרגיע אבל ללא ספק אפשר להגיד שזה וויסקי עמוק ומעניין. אפשר לשבת עליו הרבה הרבה זמן. ממליץ לכולם להכיר את המזקקה הזו וה12 הוא דרך טובה מאוד להכיר אותה.

 

לכל הטורים של נתאי, הכנסו!