טיבי: "דם שוטף את היישובים הערביים ועדיין אין סימן של טיפול במגפה הזאת"

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת מבקר את הטיפול של מדינת ישראל באלימות במגזר הערבי, ואומר: "ארגוני הפשיעה מכריעים את החברה הערבית" | ראש עיריית טייבה: "הממשלה נכשלה כישלון צורם בטיפול בפשיעה במגזר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/09/21 08:25 טז בתשרי התשפב

טיבי: "דם שוטף את היישובים הערביים ועדיין אין סימן של טיפול במגפה הזאת"
ח"כ טיבי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כוח משטרתי הגיע אתמול בבוקר (ג') לאתר בנייה סמוך לחוף הים בנהריה, בו חיפשו שוהים בלתי חוקיים, שב"חים. במהלך החיפוש ביקשו השוטרים אישורי עבודה ושהייה של פועלים פלשתינים באתר. בעודם ממתינים לאישורים, הגיח רכב שדרס את שוטר ומתנדב - ופצע אותם קשה, מותו שלה המתנדב, חוסאם סג'ייר, נקבע בבית החולים, ובתום מצוד נרחב נעצרו מספר חשודים.

דוח של עמותת יוזמות אברהם חושף, כי מתחילת השנה נרצחו 89 ערבים בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, 73 מהם - אזרחים. מבין כלל הנרצחים, 12 הן נשים ו־46 נרצחו בטרם הגיעו לגיל 30. ב־70 מהמקרים הרצח נעשה באמצעות כלי ירייה.

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, אחמד טיבי, התייחס הבוקר לאלימות במגזר הערבי, והאשים את מדינת ישראל במצב הקשה: "אני רואה דם ששוטף את רחובות היישובים הערבים, ועדיין אין סימן של בלימה או טיפול שורש יסודי ורציני במגפה הזאת. מדינת ישראל עדיין לא קיבלה החלטה להכריע את ארגוני הפשיעה ובינתיים הם מכריעים את החברה הערבית".

ראש עיריית טייבה, שועאע מסארווה מנסור, קבע שהטיפול של הממשלה בנושא - כשל: "הממשלה נכשלה כישלון צורם בטיפול בפשיעה במגזר. כשהמדינה מאבדת את ההרתעה במגזר שלם - זה כישלון. אם הממשלה רואה ששב"כ הוא הפתרון - אז שיהיה. לא רחוק היום ששוב יהיו מהומות בגלל האלימות".

בעקבות גל אירועי האלימות במגזר הערבי, החליטו מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי והשר לביטחון פנים עמר בר-לב, לקדם שני מהלכים במטרה להשתלט על המצב, ביניהם: שילוב השב"כ במאבק בפשיעה. דיונים משפטיים מתנהלים בימים אלה במטרה למצוא נוסחה משפטית שתאפשר לארגון לקחת חלק במאבק.