אהרון אבוחצירא, חבר הכנסת והשר לשעבר הלך לעולמו

חבר הכנסת והשר אהרון אבוחצירא, שכיהן בין היתר כשר הדתות מטעם המפד"ל הלך לעולמו במהלך החג. אחיינו, ח"כ אוריאל בוסו ספד: "תרם תרומה אדירה למדינה, סייע למוחלשים ביותר, בחברה הישראלית הוא אהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/09/21 20:41 טו בתשרי התשפב

אהרון אבוחצירא, חבר הכנסת והשר לשעבר הלך לעולמו
אהרון אבוחצירא, צילום: רווח הפקות, ויקיפדיה

אחד מהפוליטיקאים הוותיקים של סיעת המפד"ל בכנסת הלך לעולמו במהלך החג כשהוא בן 83. אהרון אבוחצירא כיהן בין היתר כשר הדתות, שר הקליטה ושר הרווחה. במערכת הפוליטית ספדו, "איש ציבור מסור ופורץ דרך שחיבר את הציבור המסורתי-מזרחי לתנועה הדתית לאומית".


(אהרון אבוחצירא ז"ל).

אבוחצירא נולד בעיר ארפוד במחוז תאפילאלת שבמרוקו. אביו היה הרב יצחק אבוחצירא (ה'בבא חאקי'), רב הערים רמלה ולוד, ואחיו של הבאבא סאלי. אבוחצירא עלה לישראל עם אביו ומשפחתו בשנת התש"ט (1949) וגדל ברמלה. הוא למד בישיבת בני עקיבא כפר הרואה, בסמינר למורים בירושלים ובאוניברסיטת בר-אילן.

בשנת 1969 נבחר לראשונה כחבר מועצת העיר רמלה, ובשנת 1972 נבחר לראש העיר וכיהן בתפקיד עד 1977. ב-1973 נבחר לכנסת מטעם המפד"ל, וב-1977 התמנה לשר הדתות. במהלך כהונתו כשר הדתות נחקק חוק הרבנות הראשית לישראל בהובלת סיעת המפד"ל.

ח"כ אוריאל בוסו אחיינו של השר לשעבר אהרון אבוחצירא ז"ל ספד לו עם צאת החג: "בצער רב וביגון קודר קיבלנו את הידיעה הקשה על פטירתו של דודי היקר השר לשעבר אהרון אבוחצירא ז"ל, שתרם תרומה אדירה למדינה, סייע לשכבות החלשות ובין ההשגים הבולטים שהצליח להעביר שורה של חוקים שיסייעו בעבורם, חוקק את זכויות הביטוח לאומי,קצבת זקנה, קצבת ילדים,ועוד, זה הדרך שעליה הוא גדל בבית אביו, הסבא הגדול עטרת ראשינו סידנא בבא חאקי זצוק"ל,כך נזכור אותו תמיד. יהי זכרו ברוך".

שר הדתות מתן כהנא כתב בעכבות ההודעה על הפטירה: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של השר לשעבר אהרון אבוחצירא. אהרון ז"ל שכיהן בין היתר כשר הדתות היה אוהב ישראל שהיהדות הספרדית והציבור הדתי לאומי עמדו בראש מעיניו. כולי תקווה שאצליח לכבד את מורשתו, ובהגיעו לכסא הכבוד יהיה מליץ יושר על כולנו".

במפלגת הציונות הדתית הוסיפו: "אהרון אבוחצירא היה נצר לשושלת רבנים מפוארת ממרוקו, איש ציבור מסור ופורץ דרך שחיבר את הציבור המסורתי-מזרחי לתנועה הדתית לאומית, פעל לחיזוק הרבנות הראשית לישראל, לצימצום הפערים בחברה ולסיוע לשכבות החלשות".

כזכור, בשנת 1981 הוגשה נגד אבוחצירא תביעה, שכללה עבירות מרמה, גנבה, הפרת אמונים, קבלת דבר במרמה וקשירת קשר לביצוע פשע. באפריל 1982 הוא הורשע, נדון לשלושה חודשי עבודות שירות והתפטר לאלתר מהממשלה, אך לא מהכנסת.