ביקור בימ"מ המפכ"ל קובי שבתאי: "השבועיים האחרונים חשפו לציבור את משטרת ישראל האמיתית"

מפכ"ל המשטרה הגיע ליחידת הימ"מ מלווה במפקד משמר הגבול ונפגש עם הלוחמים שהביאו לתפיסתם בג'נין של שני המחבלים האחרונים שברחו מכלא גלבוע: "הוכחתם שוב את יכולותיכם המקצועיות ואת נחישותכם הבלתי נגמרת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/09/21 08:11 יד בתשרי התשפב

המפכ"ל קובי שבתאי: "השבועיים האחרונים חשפו לציבור את משטרת ישראל האמיתית"
רנ"צ קובי שבתאי, צילום: דוברות המשטרה

12 שעות לאחר שעצרו את המחבלים, הגיע אתמול (א') מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, ליחידת הימ"מ, היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור, מלווה במפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, ונפגש עם הלוחמים שהביאו לתפיסת השניים בג'נין: בדבריו אמר המפכ"ל ללוחמים: "שבועיים גדושים בפעילות מבצעית הגיעו הלילה לסיומם עם המעצר בג'נין". 

המפכ"ל פתח את דבריו ואמר כי היה חשוב לו להגיע אל לוחמי הימ"מ, להסתכל להם בעיניים ולהודות להם בשמו ובשם אזרחי ישראל, על פעילותם החשובה. "הפעילות הלילה היא תוצאה ישירה של שיתוף פעולה שלא היה כדוגמתו בין כל ארגוני הביטחון, משטרה, שב"כ, שפה באמת צריך להצדיע להם על הפעילות לכל אורך הדרך, גם במקצועיות, גם בנחישות, גם ביכולות ופה בהחלט צריך להעלות את זה על נס, גם לצה"ל עם המעטפת, הסיוע והפיקוד על המבצע אתמול בלילה ולשב"ס שהצטרפו עם כוחות לחיפושים, כך שכל ארגון מביא את הערך המוסף שלו למערכה כשהשילוב הוא המנצח".

"כבר מספר ימים שאנו מחזיקים בהערכה שהמחבלים נמצאים באזור ג'נין והלילה הגיעה מהשב"כ מה שאנו מכנים "ידיעת הזהב" והיא זו שהובילה למקום המחבוא של המחבלים. נערכנו לתרחיש הקיצוני ביותר של התנגדות אלימה למעצר. כל הפעילויות בג'נין בתקופה האחרונה, בעיקר בחודשיים האחרונים היו מלוות בירי לעבר כוחותינו אך זה לא הרתיע אותנו מלפעול ולשמחתנו הפעולה המהירה והממוקדת שלכם הביאה לכך שכל המחבלים בידנו ואין נפגעים לכוחותינו". 

שבתאי תיאר את סיפור הבריחה מאז הדיווח על הבריחה: "תחילתו של האירוע במחוז צפון של המשטרה עם קבלת הדיווח למוקד 100 בליל הבריחה ורגישותה של המוקדנית לצד תגובתו המהירה של סגן מפקד תחנת בית שאן, דרך פעילות המשטרה שהביאה למעצרם של ארבעת המחבלים בנצרת ובאום אל גאנם ועד הפעילות הלילה בעומק שטחי יהודה ושומרון אותה אתם הובלתם יחד עם שותפינו במערכת הביטחון".

"ישנו קו מחבר בין כל האירועים הללו - שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים שבשבועיים האחרונים בילו בשטח יותר מאשר בביתם, שוטרים ולוחמים שפעלו מתוך תחושת שליחות לאומית גם כשפעלנו באפלה ללא קצה חוט וגם כאשר התמונה הלכה והתבהרה. פעלנו שעות ארוכות וימים שלמים של חיפושים שהסתיימו הלילה בהצלחה". 

שבתאי ציין בדבריו את שיתוף הפעולה האזרחי לו זכתה המשטרה, "שיתוף פעולה והיענות אזרחית לצד סובלנות והבנה של הציבור לכוחות הרבים שפעלו בשטח ובמחסומים הפרוסים. כל מילה טובה שנאמרה לשוטרים בשטח חיזקה אותנו ואת המטרה לשמה אנו פועלים וזה הזמן לומר על כך תודה".

על הפעילות שהובילה למעצר בג'נין, אמר: "הפעילות הלילה היא אחת מתוך מאות פעילויות אותן אתם, לוחמי הימ"מ מבצעים במהלך השנה לסיכול טרור ומעצר מחבלים וזו הזדמנות טובה של אזרחי ישראל להיחשף לאחת מהן. הוכחתם שוב את יכולותיכם המקצועיות ואת נחישותכם הבלתי נגמרת. אני מתכוון לפעול לכך שהימ"מ תזכה להכרה לה היא ראויה ברמה הלאומית ואני מקווה שבקרוב נביא בשורות בנושא".

"השבועיים האחרונים חשפו לציבור את משטרת ישראל האמיתית, משטרה שפועלת מסביב לשעון, משטרה שרואה לנגד עינייה את שלום הציבור וביטחונו, משטרה שמורכבת מאנשים שמקדישים את חייהם למען המדינה ואזרחיה, משטרה שאני גאה לעמוד בראשה", אמר לסיום. 

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר: "לוחמי היחידה המיוחדת של משמר הגבול פועלים בגזרות הכי מסוכנות ומורכבות, הלילה פעלתם בצורה שקטה, חכמה ומקצועיות ובזכות הניסיון שלכם ידעתם לשים את היד על המחבלים הנמלטים מבלי שאף אחד יפגע".

"בפעילויות שלכם אתם נותנים הלכה למעשה את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל, שהיו בשבועיים האחרונים קצת במתח - נתתם להם את הביטחון ואת הידיעה שהם יכולים לישון בשקט בלילות, יש מי ששומר עליהם". 

"אני רוצה לציין גם את כוחות המעטפת של פלוגת מג"ב הפועלת בעיירה ג'נין שבזכותם יכולתם לבצע את המשימה בצורה הטובה ביותר. שיתופי הפעולה שלנו, שילוב הזרועות יחד עם השב"כ וצה"ל הביאו להצלחה המבצעית".