מחדל בריחת המחבלים | חשד: מספר אסירים ידעו על הבריחה

המשטרה חושדת שמלבד ששת המחבלים שנמלטו בערב ראש השנה, לא מעט אסירים נוספים ידעו על תכנית הבריחה שהצליחה לחמוק מאנשי המודיעין | בנוסף: במערכת התקבלה התרעה על סתימה בביוב - הסוהר האחראי בחר להתעלם וייחקר באזהרה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/09/21 14:23 ח בתשרי התשפב

מחדל בריחת המחבלים | חשד: מספר אסירים ידעו על הבריחה
כלא גלבוע, צילום: פלאש 90

פרשת בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע בערב ראש השנה ממשיכה לספק כותרות. חוקרי יחידת חקירות הסוהרים בלהב 433 מחזיקים בשמות של מספר אסירים שחלקם נחקרו באזהרה וחלקם ייחקרו בימים הקרובים בחשד שידעו על תכנית הבריחה. חשדות אלה מעמיקים עוד יותר את עומק המחדל, שכן המודיעין של שב"ס נרדם בשמירה.

כמו כן, בחקירה התברר כי נהג ביובית שרוקן את הביוב בכלא גלבוע דיווח לאחד הסוהרים האחראיים על חול רב במערכת הביוב ועל סתימות. הסוהר התעלם ובשב"ס יצטרכו לנסות להבין כיצד ייתכן שדיווח שחייב היה להעלות חשד שמשהו לא תקין קורה, לא נבדק. בחקירתו סיפר הסוהר שהדבר לא נראה לו חריג. על פי החשד, לאחר הבריחה שיבש חקירה ופנה לאסירים שלא ידווחו על כך שביטל את תלונתם. הסוהר הורחק מהכלא. אין חשד שידע על תכנית הבריחה.

אתמול הגיעה נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, לדיון בכנסת שעסק בבריחת המחבלים. פרי אמרה כי כל החשדות והכשלים ייבדקו. "מתנהלת בדיקה וחקירה פלילית. נהאם היה שת"פ מן הכלא - נבדק. האם ידעתי על הסוהרת שנרדמה - זה ייבדק. אני לא יכולה להתייחס לדברים האלה. אתן את התשובות כשאפשר יהיה והדברים יתבהרו". 

בהמשך אמרה: "לצד האירוע הזה סוכלו 300 ניסיונות בריחה וכוונות בריחה במהלך העשור האחרון. מיום האירוע נקטתי כמה פעולות על מנת להשיג שליטה פעם שנייה, למנוע חקיינות ולהגביר הרתעה. הקמתי צוות שעובד מיום פרוץ האירוע עם אנשי מקצוע ומהנדסים במטרה לעבור תא-תא בבתי הסוהר, לבדוק את המבנה ההנדסי שלהם, לראות מה המיפוי ומה יש מתחת לקרקע".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן