מתפללים יחד ביום כיפור: מניינים משותפים לדתיים וחילוניים בכל רחבי הארץ

גם השנה יקיים ארגון רבני צהר בשיתוף ארגון 'יחד' של רשת אור תורה סטון ועמותת מיתרים מפגשי תפילה ולימוד ברחבי הארץ ביום כיפור, ויאפשר תחושה נוחה וביתית גם למי שאינו מבאי בתי הכנסת במשך כל השנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/21 10:58 ח בתשרי התשפב

מתפללים יחד ביום כיפור: מניינים משותפים לדתיים וחילוניים בכל רחבי הארץ
צילום: צהר

למעלה מ-20 שנה שארגון רבני צהר, בשיתוף ארגון 'יחד' של רשת אור תורה סטון ועמותת מיתרים מקיימים את פרויקט "מתפללים יחד ביום כיפור". מטרת הפרויקט היא לאפשר תפילה ידידותית ונגישה במהלך החג, כשמפגשי התפילה והלימוד הופכים לא פעם למפגשים בין פלחים באוכלוסייה שלא תמיד יש להם קשר האחד עם השני.

גם השנה תתקיים תפילת יום כיפור משותפת, הורים וילדים, צעירים ומבוגרים, חילונים ודתיים, באווירה ישראלית חווייתית ומכניסת אורחים הכוללת הסברים, שירה, שיחה ותקיעת שופר בצאת החג. מפגשי התפילה והלימוד נערכים במקומות ניטרליים - בתי עם, אולמות ספורט, מתנ"סים ועוד - בשלל ערים, קיבוצים ומושבים ברחבי הארץ, דבר המאפשר תחושה נוחה וביתית גם למי שאינו מבאי בתי הכנסת במשך כל השנה.

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, אמר: "המילים המהדהדות בתפילת אבינו מלכנו - "מנע מגיפה מנחלתך" - רלוונטיות יותר מתמיד. לצד ההשתדלות האישית והציבורית למאבק במגיפה, תפילותינו יכולות לבקוע שערי שמים ולהסיר גזירה רעה זו מעלינו".

הרב כתריאל ברנדר, נשיא רשת אור תורה סטון, אמר כי רוב הישראלים מציינים את יום כיפור ורואים בו יום קדוש שבו צמים ומתפללים, "לא רק שהסקרים תומכים בכך, גם התחושות שניתן להרגיש ברחובות ערי וישובי ישראל מעידות על כך. אנו ברשת אור תורה סטון, יחד עם צהר, חותרים לצקת משמעות נוספת ליום הכיפורים כך שאדם שאינו פוקד את בתי הכנסת בכל התפילות יוכל להתחבר אל כוונת היום בדרכים נוספות ומשמעותיות, ולחזק את הקשר שלו לזהות היהודית ולחברה הישראלית".

אסתי וולפסון, האחראית על המיזם מטעם ארגון צהר מסרה כי כל מי שרוצה לארגן מניין יום כיפור לקהל חילוני או מסורתי, או לשדרג מניין שכבר קיים, ארגון צהר יגיש לו את הסיוע. "אנחנו נדאג לחזן ולמתפללים שיתנדבו להגיע ולהיות חלק מאווירת התפילה בחג במוקד שתפתחו. אנו מעניקים ערכת תפילה הכוללת מחזורים אחידים, חוברת ללימוד משפחתי, מחיצה ומודעות לפרסום התפילה. נשמח לקחת חלק אתכם בארגון התפילה על מנת לזכות את הרבים. מוזמנים ליצור קשר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן