אוהדי בני סכנין שרו: "ברוח ובדם נפדה את אל-אקצא" - יעמדו לדין?

אוהדי הקבוצה מהמגזר שרו במשחק הליגה האחרון שירי מלחמה, אך בהתאחדות לכדורגל סרבו לומר אם ינקטו יעמידו אותם לדין | חבר הכנסת בן גביר: "מדובר בהסתה חמורה וקריאה ברורה לטרור ולאלימות, יש לנקוט בהליכים נגד הקבוצה ואוהדיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/21 11:25 ח בתשרי התשפב

אוהדי בני סכנין שרו: "ברוח ובדם נפדה את אל-אקצא" - יעמדו לדין?
אוהדי בני סכנין, ארכיון, צילום: Roy Alima/Flash90

במסגרת המחזור השני של ליגת העל בכדורגל, נפגשו במוצאי השבת מכבי חיפה ובני סכנין באיצטדיון "סמי עופר" שבחיפה, למפגש שאמור היה לנפק אווירה טובה ושערים. לקראת סוף המשחק החליטו אוהדי הקבוצה מסכנין להתגרות באוהדי חיפה, ושרו: "ברוח ובדם נפדה את אל-אקצא".

במענה לשאלה האם קריאות אלה נחשבות להסתה, נמסר מטעם ההתאחדות לכדורגל כי הם, "לא מגיבים בעניין החלטות על העמדה או אי העמדה לדין. הנושא כמובן ייבחן על ידי הגורמים המשפטיים בהתאחדות". יש לציין כי בינואר 2016 הקבוצה עמדה לדין רק בעקבות שריקות בוז במהלך ההמנון, בעוד קריאותיהם "בדם ואש נפדה את פלסטין" כלל לא נידונו. 

https://twitter.com/EladHumi/status/1437063108766441477?s=20

יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר פנה במכתב, ליו"ר ההתאחדות אורן חסון, וציין במכתבו כי הקריאות שנשמעו במשחק חמורות פי כמה ביחס לעונשים הכבדים המושתים על קבוצות אחרות בגין קריאות חמורות הרבה פחות. בן גביר ציין לדוגמה את קבוצת בית"ר ירושלים שנענשה בהפחתת נקודה אחת בפועל, קנס בסך 40 אלף שקלים, קיום משחק ביתי ללא קהל וקיום משחק ביתי ברדיוס, וזאת בשל השלכת חפצים וקריאה לעבר שחקן היריבה "מחבל". 

במכתבו הוסיף בן גביר: "לא יתכן שקבוצה שמשחקת בליגה הישראלית תשלים עם קריאות כאלה מצד אוהדיה, ויש לנקוט בהליכים נגד קבוצת בני סכנין ואוהדיה. על ההתאחדות להשעות את משחקיה של סכנין באופן מידי ולהשית עליה עונשים חמורים של הפחתת נקודות,  משחק ללא קהל וקנס כספי כבד".

נזכיר כי בתחילת חודש יוני, הפועל אום אל-פחם ניצחה 0:1 את מכבי קביליו יפו מליגה א' דרום במשחק מבחן מכריע, ונשארה בקושי רב עונה נוספת בליגה הלאומית. פרסמנו לראשונה כי במהלך המשחק שרו אוהדי אום אל-פאחם שיר נקמה ידוע, "ברוח ובדם נפדה אותך שהיד". בעקבות הקריאות נקנסה הקבוצה ב-10,000 שקלים על ידי ההתאחדות לכדורגל.