מחדל מערך הבדיקות: ביום כיפור ובצאתו לא יופעלו מתחמי בדיקות | הפרוייקטור: "נוסיף מתחמים"

התורים במתחמי הבדיקות מוסיפים להיות ארוכים ובסוף השבוע צפוי עומס חריג בעקבות השבתה בצאת הצום | בדיקות האנטיגן שייערכו בערב כיפור לא יוגבלו ל-24 שעות אלא יהיו תקפות ל-36 שעות, עד ליציאת הצום

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/09/21 11:13 ו בתשרי התשפב

מחדל מערך הבדיקות: ביום כיפור ובצאתו לא יופעלו מתחמי בדיקות | הפרוייקטור: "נוסיף מתחמים"
יום כיפור בצל הקורונה, צילום: Chen Leopold/FLASH90

בזמן שהתורים במתחמי הבדיקות מתסכלים ישראלים רבים, במשרד הבריאות מזהירים מעומס חריג במיוחד בסוף השבוע בעקבות השבתה של מתחמי הבדיקות ביום כיפור ובצאת הצום. חברי הכנסת זעמו על העומס במתחמי הבדיקות ופרויקטור הקורונה סלמן זרקא חושב על פתרונות.

מפקד מפקדת הקורונה הלאומית אומר בדיון בוועדת החוקה על מערך הבדיקות לקראת יום הכיפורים: "לא יתבצעו בדיקות במהלך יום הכיפורים בכלל וגם לא בצאתו כי לא יספיקו לפתוח את המתחמים. הם ייפתחו מחדש רק ביום שישי למחרת הצום".



בניסיון לתת מענה לעומס במתחמים אומר פרויקטור הקורונה  פרופ' סלמאן זרקא בוועדת החוקה: "בשבוע הקרוב יתווספו 30 צוותי דיגום במתחמי הבדיקות". פרופ' זרקא התייחס לעומסים בתחנות הבדיקה ואמר כי "העלייה חלקה מתוך שינוי המדיניות בפתיחת שנה"ל והחג וזה התנקז לבדיקות PCR. התהליך יצר תוספת למערך הבדיקות, חלק מתופעות הלוואי של בדיקות אנטיגן המוניות". 

בנוסף, פרויקטור הקורונה נענה לבקשת יו"ר ועדת החוקה: בדיקות האנטיגן שייערכו בערב כיפור לא יוגבלו ל-24 שעות אלא יהיו תקפות ל-36 שעות, עד ליציאת הצום.


(ח"כ סימון דוידסון בוועדת חוקה).

ח"כ סימון דוידסון השתתף בדיון בוועדת חוקה, חבר הכנסת זעם על תורי הענק בבדיקות הקורונה: "למה לחכות להתפוצצות ולתורי ענק, כשיודעים שזה עומד לקרות? ידענו שזה עומד לקרות, זה שורף לי בבטן".