עדות מצמררת: "במחלקות הקורונה לא יודעים לטפל במונשמים"

לצד העלייה במספר החולים קשה, פרופ' רהב, מנהלת המחלקה למניעת זיהומים בבית החולים שיבא, מתריעה: "אין די מיטות טיפול נמרץ למונשמים ואין צוות כואב הלב"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/09/21 09:53 ו בתשרי התשפב

עדות מצמררת: "במחלקות הקורונה לא יודעים לטפל במונשמים"
מחלקת קורונה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרופ' גליה רהב, מנהלת המחלקה למניעת זיהומים בבית החולים שיבא, שנחשבת אחת הרופאות הבכירות, הטובות והמנוסות בישראל בטיפול בחולי הקורונה. אומרת דברים קשים וחסרי התקדים בחומרתם על הטיפול בחולי הקורונה הקשים שממשיכים להגיע כל העת למחלקות הקורונה בבתי החולים.

רהב סיפרה לפרשן וכתב הבריאות של "ישראל היום", רן רזניק על המצב במחלקה, "בימים האחרונים בכיתי, ואני כבר מרגישה דון קישוט, אבל התמותה כעת מקורונה היא בלתי נסבלת וקשה מאוד. אין מספיק מיטות טיפול נמרץ לחולי הקורונה המונשמים. קוראים לי להרבה ייעוצים, ובחלק ממחלקות הקורונה בבתי החולים לא מספיק יודעים לטפל בחולים מונשמים. חולים שלא קיבלו את הסיכוי לחיות, מתים כי אין מספיק מיטות וצוות לטיפול נמרץ. אני רואה את זה בהרבה בתי חולים. כואב הלב". 

עוד אמרה: "היו לי מלחמות של שעות להעביר חולי קורונה מונשמים ובמצב קשה ליחידות לטיפול נמרץ, וכל מאבק כזה קורע את הלב. נאבקתי, למשל, להעביר לטיפול נמרץ חולה צעירה שעברה לתל השומר מחוברת לאקמו- מכשיר שמחליף זמנית את תפקוד הריאות והלב. ועכשיו היא כבר בשיקום. אם היא לא היתה עוברת, סיכויי ההישרדות שלה היו נמוכים מאוד. גם בלי קורונה יש קטסטרופה במחלקות פנימיות, עם המחסור במיטות טיפול נמרץ, אבל עכשיו בבת אחת - קורע לב".


(נחמן אש מתדרך על הגל הרביעי).

פרופ' רהב, המכהנת גם כיו"ר האיגוד למחלות זיהומיות בהסתדרות הרפואית, אומרת: "70-60% מהחולים קשה אינם מחוסנים, אבל במחלקות לטיפול נמרץ רוצים קודם לטפל בחולים הצעירים יותר שרובם לא מחוסנים - ובחלק מהמקרים הם תופסים את המקומות של החולים שהתחסנו, שהם הרבה יותר מבוגרים, וזה מקומם מאוד". 

משרד הבריאות עדכן אתמול בערב כי 9,725 מאומתים חדשים התגלו בסוף השבוע מתוך 150,445 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. בנוסף, נרשמה עלייה בקרב החולים הקשים, כאשר מספרם עומד כעת על 696 בני אדם, מתוכם 186 מונשמים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן