מחדל הבריחה בני גנץ: "צריך להיות מסוגלים לטפל בששת הנמלטים מבלי שנפר את האיזונים האחרים"

שר הביטחון קיים הערכת מצב בשומרון, והתחייב כי "נשים בסופו של דבר את היד על האנשים שנמלטו מבית הכלא" | מהדברים שאמר עולה, כי ממשלת ישראל חוששת מכך שצעד לא נכון בתפיסת המחבלים, יוביל להבערת השטח: "מקווה שהיום ייגמר שקט"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/09/21 12:05 ד בתשרי התשפב

בני גנץ: "צריך להיות מסוגלים לטפל בששת הנמלטים מבלי שנפר את האיזונים האחרים"
גנץ בהערכת מצב, צילום: צילום מסך משרד הביטחון

מערכת הביטחון ממשיכה במאמצי איתור ששת המחבלים שברחו בערב ראש השנה מכלא "גלבוע", עד היום ללא הצלחה. שר הביטחון, בני גנץ, קיים הבוקר (ו') הערכת מצב במחנה סאלם שבשומרון. לאחר מכן, ערך שר הביטחון סיור על התפר באזור מעבר ג'למה צפונית מזרחית לג'נין, שאמש מחבלים ירו לעברו אש חיה.

בהערכת המצב השתתפו ראש אגף המבצעים אלוף עודד בסיוק, מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל יניב אלאלוף, ראש המנהל האזרחי תא"ל פארס עטילה, ונציגי שב"כ, מג"ב, המשטרה ושב"ס. בסיום הערכת המצב אמר גנץ: "אני מסיים ביקור בשטח והערכת מצב משותפת עם כלל הגורמים שעוסקים במרדף אחרי ששת הנמלטים - משב"ס, ממג"ב, מהמשטרה, מצה"ל, משב"כ, כל המעטפת".

"אני מתרשם שנעשית עבודה נחושה בשילוב זרועות ראוי בין כל הארגונים. אנחנו נשים בסופו של דבר את היד על האנשים שנמלטו מבית הכלא תוך כדי פעולה נרחבת בשטח, בין שהוא שטח קרוב לאזור הזה ובין בשטחים רחוקים. נמשיך את הפעילות הזו ונבטיח את הביטחון לאזור הזה. כאמור, אני התרשמתי מאוד משיתוף הפעולה שהוא חיוני להצלחה של מה שקורה כרגע בשטח, בין ברמה המודיעינית ועד לרמה המבצעית בשטח. שיתוף הפעולה הזה יימשך ואנחנו בסופו של דבר, במוקדם או במאוחר, נשים את היד על מי שצריך לשים עליו את היד", התחייב גנץ.

שר הביטחון אמר כי מערכת הביטחון ממשיכה את הפעילות בשטח, והסיף: "לצד זאת צריך להבין שמדובר בשישה אנשים בתוך מיליונים שחיים פה. צריך להיות מסוגלים לטפל בשישה האלה ובעוזריהם מבלי שנפר את האיזונים האחרים שנמצאים בתוך השטח. אני מקווה שהיום ייגמר שקט, כך או כך צה"ל ערוך לכל התפתחות בכל אחד מהמקומות". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן