הבדיקות המזויפות 117 שבים מחו"ל זומנו לחקירה | בנט: "נפעל ביד קשה כנגד מפרי החוק"

20 מטוסים נוספים מאוקראינה צפויים לנחות במהלך היום | ראש הממשלה הורה לנקוט ביד קשה נגד האזרחים ששבו ארצה בעזרת בדיקות קורונה מזויפות: "כל אחד מהמאומתים יידרש בבידוד שאורכו 10 ימים, אשר ייאכף על ידי המשטרה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/09/21 08:47 ד בתשרי התשפב

117 שבים מחו"ל זומנו לחקירה | בנט: "נפעל ביד קשה כנגד מפרי החוק"
אומן, צילום: פלאש 90

רשות האוכלוסין וההגירה פרסמה כי נכון לשעות הבוקר (ו') אותרו בגבול על ידי בקרי הגבול של רשות האוכלוסין 96 נוסעים, מתוך רשימת המאומתים שחזרו מאומן. בנוסף נתפסו 56 שבים שנכנסו לפני העברת הרשימות ממשרד הבריאות, ובסך הכל מדובר ב-152 נוסעים שנכנסו ארצה בעזרת בדיקות קורונה מזויפות. הנוסעים מועברים להמשך טיפול המשטרה. היום צפויות לנחות 20 טיסות ישירות מאוקראינה ועוד טיסות קונקשיין וגם נוסעיהן יעברו לטיפול המשטרה.

בהתאם להנחיית ראש הממשלה על החמרת אכיפת תקנות הקורונה, המשרד לביטחון הפנים, משטרת ישראל והמטה לאכיפת תקנות הקורונה מעדכנים כי "החל מאמש זוהו 117 אנשים שנחתו מאומן, ואומתו כחיוביים לנגיף הקורונה, אשר ככל הנראה עלו לטיסותיהם תוך זיוף מסמכים המציגים כי הם שליליים לנגיף הקורונה, וזאת במטרה לעלות לטיסה בחזרה ארצה". מדובר במספר נמוך מזה שהציגה רשות האוכלוסין וההגירה.

עם חזרתם, התקבלו על ידי שוטרי משטרת ישראל ונציגי רשות ההגירה שבודדו אותם לשם העברתם באמבולנסים לבתיהם – וזאת לאחר שזומנו לחקירה בגין מרמה וזיוף והפצת מחלה בנסיבות מחמירות. מדובר בעבירות פליליות חמורות, היכולות להגיע לכדי עונשי מאסר של עד חמש שנים.

כל הנוחתים המאומתים צריכים להתייצב לחקירה במשטרה בתום עשרת ימי החלמתם, לכולם יפתחו תיקים פליליים והעבירות יטופלו בחומרה. מדיניות היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות, יחד עם ממשלה ישראל, הוחמרה והעבירות יטופלו וימוצה עם פורעי החוק הדין עד תום.

בנט: "נגד פורעי החוק ייפתח הליך פלילי מלא"

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס אמש לעניין החמור, ואמר כי כלל המאומתים שנכנסו ארצה במרמה יזומנו לחקירה ע"י משטרת ישראל. "נגד פורעי החוק ייפתח הליך פלילי מלא, במסגרתו ייבחנו כלל האישומים הרלוונטיים, ובהם: מרמה, זיוף והפצת מחלה במזיד".

לדבריו, כל חולה מאומת ששב ארצה במרמה ונחת בנתב"ג, יפונה על חשבונו לביתו ברכב ייעודי או ע"י אמבולנס, זאת במטרה לשמור על בריאות הציבור. כל אחד מהמאומתים יידרש בבידוד שאורכו 10 ימים, אשר ייאכף על ידי משטרת ישראל. אדם שאין באפשרותו לקיים בידוד ביתי והצהיר על כך - יישלח למלונית קורונה ל-10 ימי בידוד לפחות. אדם שיפר את חובת הבידוד הביתי, תיבחן הכנסתו למעצר. במקביל לצעדים אלו, נבחנת החלתה של תקנה ייעודית, במסגרתה ייכנסו החולים מאומן ל-14 ימי בידוד במלוניות קורונה.

"ממשלת ישראל רואה בחומרה רבה כניסת חולים ארצה במרמה באמצעות זיוף מסמכים והפצת מחלה במזיד, המהווים אקט חסר אחריות של פגיעה בשלום הציבור, ותמשיך לפעול ביד קשה כנגד מפרי החוק", נמסר מטעמו של בנט. 

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, אמר בתגובה לדבריו של בנט: "כשפרסמתי הודעה שממשלת שנאת החרדים בחרה את המריצה של ליברמן, היו שהרימו גבה, כעת כשרואים את האכיפה הסלקטיבית והברוטאלית נגד השבים מאומן, הוכח שבמריצה של ליברמן יש רק חרדים ורק כלפיהם חייבים אכיפה. כאילו אין הפרות בהר הבית, אין הפרות בפסטיבלים שונים ברחבי הארץ, אין טיסות נכנסות מכל רחבי העולם. כאילו נולדנו אתמול ורק החרדים אשמים. ככה נראית אפליה וככה נראה השינוי של ממשלת הריפוי- ממשלת כאילו".