משפחות שכולות: "לנצל את ההזדמנות ולא לתפוס את המחבלים חיים"

בני משפחות שכולות מפורום "בוחרים בחיים" הפגינו מול בית הכלא במחנה עופר נגד התנאים המפנקים הניתנים לאסירים הביטחוניים | הרצל חג'אג: "להגיע למצב שמעתה והלאה יורידו למחבלים את התנאים לאפס, אוכל מים ותו לא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/09/21 13:14 ג בתשרי התשפב

משפחות שכולות: "לנצל את ההזדמנות ולא לתפוס את המחבלים חיים"
מפגינים מול כלא עופר, צילום: חזקי ברוף

ברקע המאמצים ללכידת ששת המחבלים שברחו מבית הסוהר "גלבוע" בערב ראש השנה, מאמצים שנכון להיום (ה') לא נשאו פרי, בני משפחות שכולות מפורום "בוחרים בחיים" הפגינו מול בית הסוהר במחנה עופר הסמוך לגבעת זאב, נגד התנאים המפנקים לאסירים הביטחוניים.

הרצל חג'אג אביה של סגן שיר חג'אג' ז"ל, הסביר את מטרת המחאה: "באנו לפה למחות נגד מדיניות הממשלה, שב"כ, שב"ס וכוחות הביטחון, שכל מה שהם עושים זה לתת פינוקים למחבלים. במקום שהכלא יהיה חלק מהרתעת המחבל הבא הוא חלק מעידוד המחבל הבא. אנחנו דורשים שבהזדמנות זאת שהמחבלים ברחו, לנצל את ההזדמנות ולא לתפוס אותם חיים ולהגיע למצב שמעתה והלאה יורידו למחבלים את התנאים לאפס, אוכל מים ותו לא".

בועז קוקיא, אביו של החייל רון קוקיא ז"ל, אמר במחאה: "הגיע הזמן שממשלת ישראל, כוחות הביטחון, צהל שב"ס, שב"כ יחד יפעילו יד קשה בבתי הכלא כדי שהכלא יהיה עונש, כדי שמחבלים לא יעודדו את החברים שלהם להצטרף אליהם ובסוף גם לא יברחו. המצב הוא שערוריתי ואחראים עליו כל ממשלות ישראל ולצערנו עם רעם בממשלה החדשה המצב יוחמר".

דבורה גונן, אמו של דני גונן ז"ל, אמרה כי במשך שנים הם דורשים ממשלות ישראל להקשיח את תנאי המחבלים בכלא. "לצערו בקשה זו לא נענתה וכך הגענו למחדל הנורא הזה. יש תחושה שכל המערכות  מחפשות רק שקט. הגיע הזמן להפסיק את כל התנאים הטובים שמהם נהנים המחבלים. חייבים לייצר תנאים בעלי מסר אחד ברור. לא משתלם להגיע לכלא. לא משתלם לעסוק בטרור".