עמית סגל מהמר: זה מי שיחליף את נתניהו בראשות הליכוד

בראיון לקראת השנה החדשה התייחס הפרשן הסרוג למצבו של נתניהו ותקף את ממשלת בנט: "ההחלטות שקיבלה הממשלה עד כה לא מצדיקים את התואר ממשלת שינוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/21 15:41 כח באלול התשפא

עמית סגל מהמר: זה מי שיחליף את נתניהו בראשות הליכוד
עמית סגל, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 מוכר ביכולת שלו לזהות תהליכים פוליטיים עוד לפני שהתרחשו. היום הוא הימר לדעתו יחליף את נתניהו בראשות הליכוד ולא, זה לא מי שחשבתם. סגל הסביר מה הביא לירידת נתניהו מהשלטון: "הוא רב עם יותר מדי אנשים".

בריאיון שהעניק סגל לגלי ישראל הימר מה יקרה ביום בו נתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים: "אני אתן כאן הימור פרוע שישמע מאד מוזר" אמר סגל והטיל את הפצצה: "גלעד ארדן". סגל הסביר, "אני חושב שיש לו סיכוי לא רע, לניר ברקת יש המון כסף אבל יש חשדנות לגבי הימניות שלו. ישראל כץ ויולי מתקשים להמריא, שוב, זהו הימור פרוע אבל אני חושב שכן".

אמנם כבר הימר על היום שאחרי אבל סגל מיהר להרגיע, "בתי הקברות מלאים באנשים שאמרו שתם עידן נתניהו, אבל אני חושב שהאתגר שלו עכשיו קשה. כדי לחזור לשלטון זה לא רק לחכות בצד - צריך לעבוד. לדעתי עוד נעבור 2-3 מערכות בחירות עד שנבוא להכרעה בתיקי נתניהו" אמר סגל והוסיף: "תארו לכם שנתניהו יודיע על פרישה, על מה יריבו במערכת הפוליטית".

סגל סיפר על הביקורות שהוא מקבל על הסיקור הפוליטי: "יש עכשיו גלגל נגדי שאומר שאני שופר של בנט… מאחורי על זה מתחבאת התפיסה שאומרת: ׳לא יכול להיות שאנשים הם עם דעות פוליטיות עצמאיות. בסדר, אז אמרו, זה מעליב בעיקר את האינטילגנציה שלי".

סגל התייחס לשנה הפוליטית הסוערת שעברנו והסביר את האירועים החריגים: "מה שקרה השנה הוא דבר חסר תקדים, אף פעם לא היו 4 מערכות בחירות, אף פעם לא הוקמה ממשלה על ידי רה״מ עם כל כך מעט מנדטים, אף פעם לא הוקמה ממשלה עם הערבים. רק היסטוריונים יוכלו להסביר עד הסוף מה קרה פה".


(עמית סגל ונשיא המדינה).

סגל פירט: "זה בסוף סיפור של 3 דברים, עייפות החומר של נתניהו, רב עם יותר מדי אנשים, עשה יותר מדי טעויות. ברמה החברתית זה שינוי דרמטי בחברה הישראלית, אני לא חושב שבדמיונות הפרועים מרצ חשבו שישבו עם מנכ״ל מועצת יש״ע, זה לא היה יכול לקרות אם הוויכוח הגדול על יו״ש הוכרע, הוכרע לטובת הימין. המשבר הפוליטי לא נגמר, אנחנו באמצע משבר פוליטי."

לסיום תקף סגל את הממשלה ואמר: "ההחלטות שקיבלה הממשלה עד כה לא מצדיקים את התואר ׳ממשלת שינוי׳, ממשלת שינוי אמורה לשנות משהו, עד עכשיו לא ראינו שינוי. כל כך מגוחך בעיני הדרמה והחגיגות ברחובות של צד אחד שאומר "איזה שינוי חוללנו".