עמית סגל נגד מונס דאבור: שריקות הבוז הן לא גזענות

שריקות הבוז לחלוץ הערבי של הנבחרת, מונס דאבור בעקבות הפוסט נגד מדיניות ישראל במזרח ירושלים ימשיכו להיות בכותרות בתקופה הקרובה. הפרשן הפוליטי של חדשות 12 מסביר למה הקריאות של הקהל נגדו הן חלק מחופש הביטוי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/09/21 10:58 כח באלול התשפא

עמית סגל נגד מונס דאבור: שריקות הבוז הן לא גזענות
פרשן ספורט? סגל, צילום: דוברות אוניברסיטת אריאל

הניצחון הענק של נבחרת ישראל אמש (שבת) על נבחרת אוסטריה 2:5 ממשיך לעורר הדים, כאשר גם ההתעסקות סביב החלוץ הערבי של ישראל מונס דאבור לא עברה בצורה חלקה. החלוץ של הופנהיים מהליגה הגרמנית פרסם בחודש מאי האחרון פוסט בחשבון האינסטגרם בו התבטא נגד מדיניות ישראל נגד התפרעויות הערבים במזרח ירושלים וספג על כך תגובות זועמות משחקנים ישראלים ואוהדים רבים. בעקבות הפוסט הוחלט בנבחרת שלא לזמנו למשחקים, אך לאחר שסיפק מעין התנצלות הוחלט להכלילו בסגל למשחקים הקרובים.

אתמול, במשחקו הראשון בישראל מאז הפרשייה עלה דאבור בהרכב וכבש את השער השני של הנבחרת, כאשר גם בחימום וגם אחרי שהבקיע "זכה" לשריקות וקריאות בוז מהקהל, זכר לאותו פוסט. עיתונאים ואנשי ציבור רבים יצאו נגד הקריאות לדאבור ותמכו בחלוץ. הבוקר (א') קיבל השחקן מנצרת ביקורת מלא אחר מהפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל. 

סגל בירך בחשבון הטלגרם שלו את הנבחרת על הניצחון המרשים: "נחמד לראות שהתקדמנו", והתייחס לסערת דאבור: "והרי תזכורת, חופש הביטוי נתון לכולם, ובכל פורמט. לא רק לשחקני כדורגל ערבים בפייסבוק, אלא גם לאוהדי כדורגל יהודים ביציע. אם לדאבור מותר לכתוב נגד מדינת ישראל, לאוהדים מותר לשרוק בוז לשחקן נבחרת ישראל".

דאבור, סופג ביקורת גם מפרשן חדשות 12

דאבור, סופג ביקורת גם מפרשן חדשות 12צילום: Roy Alima/Flash90

"זו איננה 'גזענות' כמו שירו באוטומטיות חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי", כתב סגל והמשיך: "הוכחה? איש לא שרק בוז לשחקני נבחרת אחרים: לא למוחמד אבו פאני, לא לחאתם עבד אלחמיד ולא לקפטן הנבחרת ביברס נאתכו. ככל הידוע לי, הם אינם יהודים. הגזענות, אם כבר, היא בעמדה של שני חברי הכנסת נגד עליית יהודים להר הבית ונגד מגורי יהודים בשייח ג'ראח. אנא, אל תטיפו לנו. ואגב, שניהם טרם בירכו על ניצחון הנבחרת. גם בכדורגל הם מתנגדים לכיבוש ישראלי?".

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 הוסיף ואמר כי, "זכותו של דאבור לשחק בנבחרת, למרות הפוסט המכוער שלו. ההחלטה את מי לכלול בסגל נתונה למאמן הנבחרת. עם הזכות בא גם החובה, להשלים עם קריאות בוז. אם מותר לכלול אותו, מותר לכלול בהרכב גם את אצילי, שהסתבך בפרשה מתחום אחר. ולכולם מותר לשרוק בוז. תתרגלו, שריקות בוז הן חלק מחופש הביטוי, וחופש הביטוי איננו גזענות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן