הוריקן "אידה" הכה בניו יורק: הרכבת התחתית נסגרה בעקבות הצפות

סופה טרופית קשה מכה בארצות הברית בימים אלו, וכבר הגיעה לניו יורק. הרכבת התחתית הוצפה ונסגרה, וגם נמל התעופה נאלץ להפסיק את הטיסות | צפו בתיעוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/21 08:58 כה באלול התשפא

הוריקן "אידה" הכה בניו יורק: הרכבת התחתית נסגרה בעקבות הצפות
צילום: shutterstock

הסופה הטרופית "אידה" הגיעה היום (ה') לניו יורק והסביבה, מספר ימים לאחר שהגיעה לארצות הברית וגרמה לנזקים אדירים בשאר המדינה. הרכבת התחתית בעיר נסגרה עקב הצפת הקרונות והמסילות, כאשר גשמים כבדים יורדים באזור. הרשויות הוציאו אזהרה לתושבים והמליצו לא לצאת מהבתים, "מצב של סכנת חיים, חפצים עלולים לעוף מעוצמת הרוח ולהיות מסוכנים למי שלא תפס מחסה".


בנוסף, נמל התעופה בניוארק חדל לפעול וכל הטיסות הופסקו. בינתיים, הן מופנות לנמלי התעופה המקבילים. 

כזכור, חברת מטאו-טק דיווחה בתחילת החודש שעבר כי לאחר הקיץ החם שעובר עלינו, כדאי להתכונן לגשמים עזים ועוצמתיים יותר מן הרגיל במהלך הסתיו. טמפרטורת מי הים התיכון גבוהה באופן ניכר מהממוצע, מה שמשפיע על תכולת אדי המים באוויר, ויגרום לגשמים העזים. הגשמים הללו עלולים לגרום לשיטפונות והצפות, כמו גם פגיעה ברכוש ובתשתיות. 

מדובר בשינוי משמעותי באקלים שחווה כדור הארץ, ועל פי דו"ח האקלים של האו"ם שיצא לפני זמן קצר, בהחלט יש סיבה לדאגה. ארגון IPCC, פרסם דו"ח מקיף עליו עמלו במשך חמש שנים 234 מדענים מעשרות מדינות, והוא מתבסס על עשרות אלפי מדענים מרחבי העולם. 

על פי הממצאים, שינוי האקלים מהיר יותר מהצפוי והאנושות נמצאת במשבר הגלובלי החמור ביותר בתולדותיה. שכיחות של אירועי קיצון ותנודות עזות בטמפרטורות, כמו גלי חום, שיטפונות וסופות עלולה להמשיך בקצב מה