"קקנוע" בעיריית תל אביב מצאו דרך חדשה לאיסוף צואת כלבים | צפו

קטנוע לאיסוף צואת כלבים: עיריית תל אביב יפו מפעילה "קקנועים" לאיסוף צואת כלבים ברחבי העיר | בשנה האחרונה חולקו יותר מ-3500 דוחות למפרי ההנחיות, אשר לא אספו את צואת כלביהם

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/09/21 15:56 כד באלול התשפא

"קקנוע" בעיריית תל אביב מצאו דרך חדשה לאיסוף צואת  כלבים | צפו
קקנוע בתל אביב, צילום: גיא יחיאלי

במסגרת הרצון של עיריית תל אביב-יפו לשמור על עיר נקייה ואסתטית עבור התושבים, וכחלק מהמאבק העיקש של העירייה בתופעת אי איסוף צואת כלבים על ידי בעליהם, אגף התברואה וניהול הפסולת של עיריית תל אביב-יפו החל להפעיל "קקנועים" - קטנועים לאיסוף צואת כלבים ברחבי העיר.


(הקקנוע בפעולה).

ה"קקנוע" שהינו תוצרת כחול-לבן, שואב את צואת הכלבים שלא נאספה אל מיכל איסוף המכיל כ-20 ליטר ויכול לבצע כ-200 שאיבות עד שמתמלא. ה"קקנועים" מסתובבים לאורכה ולרוחבה של העיר, מהבוקר עד הערב, לפי תוכנית עבודה סדורה שנבנתה על סמך בקשות של אנשי תברואה בשטח ותלונות של תושבים למוקד 106+.

פעולת איסוף הצואה על ידי ה"קקנוע" מצטרפת לשלל פעולות שעושה העירייה למיגור מפגעי הצואה, בהם: חלוקת דוחות לבעלי כלבים שאינם אוספים את צואת כלבם, הצבת מתקני שקיות לאיסוף צואה בגינות ובפארקים, הקמת עשרות גינות כלבים ברחבי העיר ואף אישור חוק עזר עירוני המאפשר לקחת דגימות DNA לכלבים. כל אלה אינם מורידים מאחריות התושבים לאסוף אחר כלביהם! תושב שלא ינהג בהתאם - ייקנס.
 
עידן גביש, מנהל אגף התברואה וניהול הפסולת בעיריית תל אביב-יפו סיפר : "עיריית תל אביב-יפו משקיעה מאמצים ואמצעים רבים כדי לשמור על עיר נקייה ומטופחת, שנעים לגור, לבקר ולבלות בה. אחד המפגעים העיקריים שהתושבים מתלוננים עליו הוא צואת הכלבים שלא נאספת ואחרי קמפיין שגרר לא מעט תגובות נסערות, אנחנו שמחים להפעיל את "הקקנוע", שהוא מהלך נוסף וחדשני במאבק שלנו בתופעה המסריחה. אין זה מוריד מאחריות בעלי הכלבים לשמור על ניקיון המרחב הציבורי ואנו מאמינים כי באמצעות הסברה, אכיפה ושיתוף פעולה של כלל תושבי העיר יחול שיפור בנושא זה, למען איכות החיים בעיר."

בתל אביב-יפו היחס בין מספר הכלבים לבני האדם נחשב לאחד הגבוהים בעולם, עם יותר מ- 40,000 משקי בית בעלי כלבים, כך שלמעשה 1 מכל 11 תושבים הוא בעלים של כלב. הכלבים עושים את צרכיהם במרחב הציבורי, ועל פי נתונים שנאספו בעירייה כ-500 קילו צואת כלבים בממוצע בחודש לא נאספת על ידי בעליהם. כאמור לעיל, העירייה מצידה פועלת ביתר שאת למיגור המפגעים, אך האחריות לשמור על ניקיון המרחב הציבורי מוטלת בראש ובראשונה על בעלי הכלבים.  

בחודש אפריל השנה יצאה עיריית תל אביב-יפו בקמפיין נרחב הקורא לאיסוף צואת כלבים לאחר שנמצא כי במהלך שנת 2020 נרשמה עלייה ניכרת בהיקף הדיווחים על צואת הכלבים שלא נאספת על ידי בעלי הכלבים בעיר, כמו גם עלייה באי שביעות רצון התושבים ממפגע זה. בשנת 2020 לבדה, נפתחו 6,766 קריאות שירות במוקד שירות 106 פלוס ובאפליקציה 106+, אודות ניקיון ואכיפה בנושא צואת כלבים במרחב הציבורי.

הסיירת הירוקה, האחראית על אכיפת הנושא, חילקה יותר מ-3500 דוחות למפרי ההנחיות, אשר לא אספו את צואת כלביהם. בעקבות העלייה בדיווחים ובתלונות, העירייה מיפתה שלוש "שכונות חומות" בהן פעלה בתוכנית משולבת הכוללת הסברה, תימרוץ התנהגות נכונה ואכיפה: לב העיר, הצפון הישן, ופלורנטין. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן